آنتی شبهات

متن فوق العاده زیبا در مجله ی هافینگتون پست آمریکا

آوای سنت : متن فوق العاده زیبای زیر در مجله ی معتبر هافینگتون پست آمریکا (Huffington Post) منتشر شده است:

آیا میتوان به خدا و علم هم زمان ایمان داشت؟؟؟ آیا زیست شناسی و فرگشت خدا را ضعیف کرده است؟

با تمرکز روی سوالات احمقانه ای همچون تعداد دقیق حیوانات درون کشتی حضرت نوح؛ اینگونه برداشت میشود که ایمان و علم با هم مخالف هستند!

زمان آن رسیده که به شیوه ی جدیدی فکر کنیم. شاید ما داریم سوالات اشتباهی را میپرسیم و راه غلطی میریم!!! خدا و علم مخالف هم نیستند. علم ابزار خدا برای آفرینش و بقای زندگی انسان هست.

دکتر فرانسز کالینز استاد پروژه ژنوم انسانی کتابی به اسم “زبان خدا” نوشته اند که راجع به محتوای ژنوم انسان است.
دکتر کالینز معتقد است که زیست شناسی مفهوم خداوند را نه تنها کم رنگ نکرده بلکه نشان دهنده ی قدرت خلاقیت پروردگار است؛ چرا که برنامه ریزی خداوند را از راهی طبیعی برای تکامل نشان میدهد. (به شیوه ای کاملا طبیعی و مطابق قوانین همین دنیا)

به بیانی دیگر، ایمان و علم در دوسوی متضاد نیستند. آن ها به هم وابسته اند. درواقع هرکدام قدرت دیگری را به رخ میکشد. همانطور که ماکس پلانک یکی از مشهور ترین دانشمندان قرن بیستم اشاره کرد که “علم نمیتواند راز نهایی خلقت را کشف کند و دقیقا به همین علت است که در آخرین تجزیه و تحلیل ها، ما خودمان نیز به عنوان بخشی از طبیعت بخشی از رازی هستیم که سعی داریم ان را رمز گشایی کنیم”

همانطور که دانشمندان در حال یادگیری بیشتر در ارتباط با فرگشت هستند،کم کم متوجه حقیقتی شدند که کتاب مقدس سالها پیش به آن اشاره کرده بود، خلقت وسیع و تقریبا تا گستره ای از بی نهایت ادامه یافته.

فقط به این فکر کنید که زمین حدود ۴۰۰۰۰ گونه سوسک دارد..!!!!!

هم زمان که ما در حال کشف این جهان هستیم به قدرت خداوند در خلقت هم پی میبریم. هر ارگانیسمی منابع یکسانی از کدهای ژنتیکی را به اشتراک میگذارد. همه ی ما بخشی از یک دیکشنری یکسانیم…

همانطور که آقای مت ریدلی اشاره کرده اند “هر کجای جهان که بروید و به هر موجود زنده ای اعم از حیوان و گیاه بنگرید، آن موجود از یک دیکشنری و یک زبان مشترک مشابه خود شما استفاده میکند و همانطور که افراد مذهبی هم معتقدند یک خلق ناگهانی وجود داشته و حیات پس از آن گسترش یافته.

آخرین منطقه همگرا “زبان” است. زبان به این سادگی که ما از کلمات استفاده میکنیم نیست بلکه یک سری از نمادهاست که به منظور ساختن یک ساخت خاص زبانی در کنار هم قرار میگیرند. همانطور که دکتر کالینز گفت زبان بدن ما DNA است. دی ان ای حلقه هایی از کدهایی هستند که به شیوه های مختلف آرایش دارند. آرایش این حلقه ها زندگی را ایجاد میکند. آیا این تصادفیست که آغاز خلقت دنیا توسط خدا با کلمات بوده؟ علم شاید نتواند خدا را به همگان اثبات کند اما ما همچنان در حال یاد گرفتن هستیم و هرچه بیشتر یاد میگیریم بیشتر به زیبایی خلقت پروردگار پی میبریم.

?این متن در مجله ی هافینگتون پست آمریکا منتشر شده است .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن