اخبارخارجی

 عقیم‌سازی اجباری؛ سیاست جدید دولت چین برای نابودی مسلمانان اویغور

آوای سنت : دولت چین برای کاهش جمعیت مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها اقدام به عقیم‌سازی اجباری آنها می‌کند. این در حالی است که این کشور در برخی مناطق، برای افزایش جمعیت نژاد “هان” تشویق می‌کند.

اگرچه زنان اویغور قبلاً به صورت فردی درباره کنترل اجباری جمعیت صحبت کرده بودند، اما بر اساس تحقیقات آسوشیتدپرس روی آمار و اسناد دولتی و مصاحبه با ۳۰ زندانی سابق، خانواده‌های اویغور و یکی از مربیان مراکز بازداشت اجباری؛ این عمل بسیار گسترده‌تر و سیستماتیک‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

این اقدام دولت چین در طول چهار سال گذشته در منطقه غربی سین‌کیانگ منجر به چیزی شده که برخی از متخصصان آن را نوعی «نسل‌کشی جمعیتی» می‌نامند.

مصاحبه‌ها و داده‌ها نشان می‌دهد که مقامات ایالت سین‌کیانگ (ترکستان شرقی) به طور مرتب زنان اقلیت اویغور را در معرض آزمایش‌های بارداری قرار می‌دهند و صدها هزار نفر از آنها را وادار به استفاده از دستگاه‌های داخل رحمی، عقیم‌سازی و حتی سقط جنین کرده‌اند، این درحالی‌ست که استفاده از آی.یو.دی و عقیم‌سازی در سطح کشور چین کاهش یافته است.

اقدامات مربوط به کنترل جمعیت، با بازداشت گسترده همراه است که هم به عنوان تهدید و هم مجازاتی برای عدم رعایت قوانین محسوب می‌شود.
اسوشیتد پرس دریافته است که داشتن فرزندان زیاد، یکی از دلایل اصلی برای فرستادن اویغورها به کمپ‌های کار اجباری است. پلیس، والدینی که بیشتر از دو فرزند داشته باشند را از خانواده‌های‌شان جدا می‌کند، مگر اینکه بتوانند جریمه‌های کلانی را بپردازند.

گلنار اومیرزاخ“، یک قزاق متولد چین، ازجمله زنانی‌ست که وقتی فرزند سوم خود را به دنیا آورد، دولت او را به پرداخت دو هزار و ۶۸۵ دلار جریمه به‌خاطر داشتن بیش از دو فرزند محکوم کرد و به او هشدار داد شد که اگر این جریمه را نپردازد به بازداشتگاه‌های اجباری فرستاده خواهد شد.

میزان زاد و ولد در اکثر مناطق اویغور‌نشین ختن و کاشغر از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است که این امر، سین‌کیانگ را از یکی از مناطق با رشد سریع جمعیت در چین به یکی از مناطق دارای کمترین رشد جمعیت تبدیل کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن