اخبارداخلی

علمای اهل سنت استان کرمانشاه منادی وحدت هستند

آوای سنت : امام جمعه کرمانشاه با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین مذاهب اسلامی، گفت: علمای اهل سنت استان کرمانشاه منادی وحدت هستند.

 حجت الاسلام حبیب غفوری بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه، اظهار کرد: موضوع وحدت یک امر راهبردی، خدایی و قرآنی است، لذا «جمیعا» که در آیه شریفه قرآن آمده، اگر مصداق نداشته باشد دستور الهی اجرا نشده است، بنابراین همه مسلمانان که حامل پرچم توحید هستند مشمول وحدت هستند.

وی افزود: همه مسلمان با یک عنوان و یک هدف زیر پرچم توحید هستند و اگر اختلافی به وجود می‌آمد توطئه استکبار جهانی است و انگلیس در رأس این اختلاف افکنی بوده است، زیرا آنها دشمنان اسلام هستند که هم دشمن شیعه واقعی و هم دشمن سنی واقعی می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آنچه که به عنوان اختلاف در چند صد سال اخیر می‌بینیم، عمدتاً توسط انگلستان به وجود آمد که هدف غایی آن ضربه زدن به اهل سنت واقعی و اهل تشیع واقعی بوده است.

وی با اشاره به موضع گیری های روشنگرانه امامین انقلاب تاکید کرد: این پرچم داری وحدت که امامین انقلاب سردمدار آن هستند یک موضوع الهی، دینی و قرآنی است که بر اساس اصول قرآنی و الهی انجام شده، لذا اگر کسی عنوان مسلمانی را دارد باید بر همین راه مستقیم و آسمانی حرکت کند و این موضوع بسیار روشن است.

حجت الاسلام غفوری با استناد به سخنان رهبری در موضوع نفوذ آمریکا و انگلستان در بین مسلمانان یادآور شد: حضرت آقا اصطلاح شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مطرح می‌فرمایند، زیرا کسی که در دامن خبیث استکبار افتاد و قصد او ضربه زدن به وحدت بین مسلمانان است، این فرد نه تنها هیچ اعتقادی به دین ندارد، بلکه با همه وجود تیشه بر ریشه دین و معنویت خواهد زد.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید حواسمان جمع باشد و گوهر گرانبهایی که داریم را قدر بدانیم، لذا از جناب حاج ماموستا ملأ قادر قادری که از شخصیت‌های اثر گذار در منطقه هستند و این بسیار مورد اهمیت و ارزش است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره قدردان هستند.

وی ادامه داد: در آینده اهتمام و تعامل بسیار بیشتری خواهد بود و سعی کنیم هیچ گونه اختلافی در هیچ موضوعی حادث نشود، لذا جلسات و نشست‌های مکرر و متعددی را در منطقه برگزار خواهیم کرد./مهر

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن