اخبارخارجی

فرانسه: با حزب الله لبنان همکاری می‌کنیم/طرح کنگره برای حفظ برتری نظامی اسرائیل/پادشاه اردن استعفای نخست وزیر این کشور را پذیرفت/بازداشت ۱۰ تن در جنوب ترکیه/تظاهرات علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام در بسته چند خبر آوای سنت

آوای سنت: آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام در بسته چند خبر آوای سنت

فرانسه: با حزب الله لبنان همکاری می‌کنیم

دولت فرانسه بر تماس و همکاری با حزب الله لبنان در راستای حل و فصل مسائل سیاسی این کشور تاکید کرد.

برونو فوشیه سفیر فرانسه در لبنان به عمار الموسوی مسئول روابط بین المللی حزب الله تاکید کرد که پاریس به تماس و همکاری با این حزب پایبند است.

برپایه این گزارش، حزب الله لبنان نیز به سفیر فرانسه ابلاغ کرد که مشکل تشکیل دولت لبنان در کسانی است که این روند را مدیریت کردند و طرف فرانسوی موضع این حزب را می فهمد.‎

طرح کنگره برای حفظ برتری نظامی اسرائیل

روزنامه جروزالم پست از ارائه یک طرح دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده که هدف آن، حفظ برتری و کیفیت موثر تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیاست.

بر اساس این گزارش، این طرح در صورت تصویب به رژیم صهیونستی “حق وتو” خواهد داد.

جروزالم پست نوشت: این طرح رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که در صورت تصمیم به فروش تسلیحات به کشورهای غرب آسیا، با دولت و نخست وزیر اسرائیل مشورت شود تا برتری تسلیحاتی تل آویو به مخاطره نیفتد.

هم اکنون نیز چنین قانونی موسوم به برتری کیفی نظامی (QME) در ایالات متحده وجود دارد اما داور ناظر بر آن کنگره آمریکاست، نه حکومت اسرائیل؛ تعدادی از نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه حامی این طرح هستند.

پادشاه اردن استعفای نخست وزیر این کشور را پذیرفت

پادشاه اردن اعلام کرد که با استعفای دولت عمر الرزاز، نخست وزیر این کشور موافقت کرده است.

عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن موافقت با استعفای عمر الرزاز، وی را مأمور کرد که تا زمان تشکیل دولت جدید، مسئولیت‌های دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

پادشاه اردن پیشتر طی حکمی سلطنتی دستور انحلال پارلمان این کشور را صادر کرده بود.

اعلام انحلال پارلمان اردن طبق قانون اساسی این کشور بدین معناست که باید دولت در عرض یک هفته استعفا دهد و این امر زمینه را برای برگزاری انتخابات در ماه نوامبر آماده می‌کند.

بازداشت ۱۰ تن در جنوب ترکیه

پلیس ترکیه ۱۰ تن از افراد مظنون را در چارچوب عملیاتی علیه تشکیلات داعش در استان مرسین واقع در جنوب این کشور بازداشت کرد.

دادستانی کل مرسین عنوان داشت که حکم جلب ۱۰ تن از کسانی را صادر کرده است که در خصوص آنها اطلاعاتی پیرامون فعالیت‌هایشان در چارچوب تشکیلات تروریستی داعش به دست آورده است.

دادستانی کل مرسین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس همزمان عملیات‌هایی را در تعدادی از آدرس‌های مسکونی در عموم این استان اجرا کرد.

تظاهرات علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

روز شنبه نیز همانند هفته‌های گذشته تظاهراتی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه ده‌ها نفر در برابر محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات برگزار کردند.

محل اقامت نتانیاهو درقدس اشغالی طی هفته‌های گذشته به کانون تجمع معترضان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

در برخی هفته‌ها بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار معترض به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات برگزار می‌کردند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن