اخبارداخلی

فرماندار تربت جام : برگزاری کلیه مجالس عروسی ،عزاداری و سایر تجمعات حتی درمنازل ممنوع است

آوای سنت: فرماندار تربت جام از برخورد نظامی و قضایی با برگزارکنندگان مجالس عروسی ، عزادارای و تجمعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت فرماندار، رئیس شورای تامین و ستاد مدیریت کرونا در تربت جام طی سخنانی با اشاره به وضعیت قرمزو خطرناک ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی در سطح ادارات و جامعه توسط مردم گفت: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی در سطح ادارات و جامعه شیوع بیماری کرونا شدت گرفته و همچنان شاهد جان باختن مردم براثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا در شهرستان تربت جام هستیم.

مرتضی حمیدی افزود: وضعیت تربت جام از قرمزی به مرحله هشدار رسیده و خطرناک شده است و برابر مصوبه ستاد مدیریت کرونا از امروز سه شنبه برگزاری کلیه مجالس عروسی ،عزاداری و سایر تجمعات حتی درمنازل ممنوع است ودر صورت عدم رعایت با برگزارکنندگان این گونه مجالس برابردستور دادستانی برخورد نظامی و قضایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه تالارها پارکها ، شهربازی و مراکز تجمع به هیچ عنوان تا اعلام وضعیت زردو سفید بازگشایی نخواهد شد ادامه داد: استفاده از ماسک در ادارات و ارباب رجوع اجباری شده است. سوال مهم این است که تا کی باید مدافعان خط مقدم سلامت جور عدم رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی را توسط مردم تحمل کنند؟

حمیدی متذکر شد: امکانات و تجهیزات جوابگو نیستند و با کمبود ماسک و نیروی انسانی مواجه هستیم در این شرایط برگشت به روزهای بدتر از اول شیوع بیماری کرونا اجتناب‌ناپذیر بوده است. مردم باید رعایت کرده و بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

در این نشست همچنین رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با هشدار به مردم منطفه مبنی بررعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا الان ۶۱۲ نفر آزمایشات آنان به بیماری کرونا مثبت شده و ۵۵۵ بیمار پس از بستری در بیمارستان بهبود یافتند. تاکنون متاسفانه ۴۷ بیمار جان خود را از دست دادند و الان تعداد ۳۴بیمار در بخش کرونایی بیمارستان سجادیه بستری هستند.

دکتر محمد افکار افزود: تعداد ۱۱۵ نفر از کادر درمانی بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شدند ومی طلبد مردم بحث ویروس کرونا را جدی بگیرندو با استفاده از ماسک از منزل خارج شوندو با توجه به وضعیت منطقه زدن ماسک اجباری است.

وی تصریح کرد:با توجه به وضعیت هشداردر منطقه هر مکانی که پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی را راعایت نکند بایستی پلمپ شود. پیک دوم ویروس کرونا خطرافرین تر بوده و مردم می بایست بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نمایند. ما با کمبود تخت، تجهیرات بیمارستانی، ماسک، نیروی انسانی و پرستار مواجه هستیم و لازم است خیرین حوزه سلامت از دانشکده علوم پزشکی حمایت و پشتیبانی بعمل آورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن