اخبارخارجی

فلسطین قربانی جاه طلبی انتخاباتی ترامپ

آوای سنت: دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد که فلسطینی ها قربانی جاه طلبی انتخاباتی دونالد ترامپ شده اند.

به گزارش خبرگزاری سوا، صائب عریقات دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین به انتقال سفارت صربستان از تل آویو به قدس واکنش نشان داد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد خود دست به هر کاری می زند .حتی اگر به قیمت ویرانی کردن صلح و آشتی هم تمام شود.فلسطین قربانی این جاه طلبی انتخاباتی دونالد ترامپ شده است.

بر اساس یک خبر دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی احتمال دادند توافق عادی‌سازی روابط میان این رژیم و امارات ۱۳ سپتامبر در سالروز توافق اسلو امضا شود.

دانا فایس، تحلیلگر امور سیاسی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: روز ۱۳ سپتامبر به عنوان محتمل‌ترین موعد برای امضای توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات تعیین شده است به این دلیل که سالروز امضای توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ است.

وی گفت: واشنگتن و تل‌آویو اخیرا تماس‌های خود را برای امضای هرچه‌سریع‌تر توافق با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی افزایش داده‌اند. تل‌آویو می‌خواهد برگزاری مراسم قبل از سال جدید یهودیان باشد.

وی گفت: نتانیاهو می‌خواهد توافق با امارات در سالروز توافق اسلو امضا شود چراکه این مسئله به “عقیده سیاسی” او درباره رسیدن به توافق با اعراب بر پایه معادله “صلح در ازای صلح”، اعتبار بیشتری می‌بخشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن