اخبارخارجی

لایحه مقابله با اسلام هراسی به سرپرستی «ایلهان عمر» به کنگره آمریکا ارائه شد

آوای سنت : سه قانونگذار دموکرات، لایحه مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی را مجددا به کنگره آمریکا پیشنهاد کردند تا به افزایش بی رویه حوادث اسلام هراسی در سراسر جهان رسیدگی شود.

به نقل از «آناتولی»، سه قانونگذار دموکرات، لایحه مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی را مجددا به کنگره آمریکا پیشنهاد کردند تا به افزایش بی رویه حوادث اسلام هراسی در سراسر جهان رسیدگی شود.

بر اساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، «ایلهان عمر»، نماینده مینه سوتا، «کوری بوکر»، سناتور نیوجرسی و «یان شاکووسکی»، نماینده ایلینوی، این لایحه را امضا کردند.

لایحه ارائه شده به کنگره که مورد حمایت ۲۱ نماینده کنگره قرار دارد، وزارت امور خارجه را ملزم به تعیین یک نماینده ویژه برای نظارت و مبارزه با اسلام هراسی می کند.

سناتور بوکر در این باره گفت: حوادث نگران‌کننده، لفاظی‌ها و حملات اسلام‌هراسانه همچنان امنیت و رفاه جامعه مسلمانان را در داخل و در سراسر جهان تهدید می‌کند.

مسلمانان روهینگیایی در میانمار و جوامع مسلمان در هند و سریلانکا که در معرض اسلام هراسی هستند، به عنوان نمونه در این بیانیه ذکر شدند.

بر اساس این گزارش، مدافعان برتری سفیدپوستان در نیوزیلند و کانادا نیز مسلمانان را هدف قرار داده اند.

بوکر و عمر برای اولین بار در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ یک لایحه ضد اسلام هراسی را به کنگره ارائه کردند. این لایحه با ۲۱۹ رأی موافق در مقابل ۲۱۲ رأی موافق در مجلس نمایندگان تصویب شد، اما مجلس سنا آن را رد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن