اخبارخارجی

محبوبیت نام محمد در آلمان

آوای سنت : اروپا نه تنها در ظاهر زندگی بلکه در محبوب ترین نام ها نیزدستخوش تغییرشده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، با افزایش تعداد مهاجران در اروپا و تعدادزیادی از پناهندگان که اخیراً به آن قاره سرازیر شده اند،برخی از نام ها بیش ازهرزمان دیگری دارای محبوبیت شده اند.

به عنوان مثال،نام محمد یکی از محبوب ترین نام های مردانه برای نوزادان آلمان است، این نام درسال ۲۰۲۲ دربرلین رتبه اول ودرکل آلمان رتبه بیستم را به خوداختصاص داد،امادرمورد نام های زنانه چطور؟

محمد یکی از محبوب ترین نام ها برای نوزادان دربرلین است.به نقل از روزنامه آلمانی “Tagesspiegel”،انجمن زبان آلمانی اعلام کردکه محمد ازنام هایی مانند نوح وآدم که برای مدت طولانی درصدرفهرست محبوب ترین نام های این کشور بودند سبقت گرفت.

به نوشته این روزنامه آلمانی،این موضوع مربوط به نوزادان پسر است.درباره نوزادان دختر نیز نام صوفیا دربرلین، پایتخت آلمان،جلوتر از نام های دیگرمانند امیلیا وایما رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دربیانیه انجمن آلمان آمده است که نام نوح همچنان یکی ازمحبوب ترین نام ها برای نوزادان تازه متولد شده درسراسر آلمان است.براساس گزارش روزنامه آلمانی دی زایت که دراین زمینه منتشر شده است اساس فهرست اسامی سالانه اطلاعاتی است که از ۷۵۰ اداره ثبت ولادت درسراسر آلمان گرفته شده است.

دی زایت گفت که نام محمد در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد،زیرا نام محمد ۲۷۵۸ بار به متولدین سال گذشته ۲۰۲۲ داده شده است.

به گفته دی زایت، درسال ۲۰۱۸ محمد محبوب ترین نام در برلین نبود اما درزمره اسم های پیشرو بودکه درآن زمان دربرلین جنجال به پا کرد.در سال ۲۰۲۱نام محمد در برلین در رتبه سوم قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۲۲ به مقام اول برسد.

در وب سایت تخصصی پرطرفدارترین نام ها درآلمان، نام های عربی دیگری در میان پرطرفدارترین نام های سال ۲۰۲۲ ظاهر شد،مانند:مالک وعلی برای مردان وعلیا و زینب برای دختران،این نام ها علاوه بربرخی نام های رایج درمیان آلمانی ها وعرب هاست مانند:حنا،لیندا،ولینا.

این درحالی است که همه نام ها در آلمان مجاز نیستند.طبق گزارش مجله اشترن،ثبت هر نامی درشناسنامه آلمانی که ممکن است درآینده برای صاحب آن مشکل روحی روانی ایجاد کند یا مورد تمسخرهمسالان و جامعه قرار گیرد،ممنوع است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن