اخبارداخلی
موضوعات داغ

مخالفت وزارت کشور با طرح تقسیم سیستان و بلوچستان

دولت این طرح را غیر کارشناسی و چالش برانگیز می داند

آوای سنت:در حالی که تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان را مطرح کرده اند امروز وزارت کشور با این طرح مخالفت کرد و گفت دولت برنامه ای در این رابطه ندارد.

صبح روز گذشته، خبرگزاری ها متن طرحی را منتشر کرده بودند که بر اساس آن استان سیستان و بلوچستان به چهار استان تقسیم می شود. این طرح که به امضای ۴۹ نماینده رسیده است با مخالفت وزارت کشور روبه رو شد.

زهرا احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور ضمن «غیر کارشناسی و چالش برانگیز» توصیف کردن طرح، گفت: “این طرح بدون توجه به شرایط و پیچیدگی های خاص این استان در ابعاد اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی مطرح شده؛ بنابراین پرداختن به آن بدون توجه به این ابعاد، قطعاً اجماع عمومی را به همراه نخواهد داشت و چه بسا موجب پسرفت توسعه ای منطقه شود.”

احمدی با اشاره به این که ضروری است مباحث مرتبط با تقسیم استان ها، همراه با مطالعات کارشناسی از مجرای مبادی اصلی تخصصی مطرح و پیگیری شود، افزود: “حجم و گستردگی این نوع مباحث تخصصی به ویژه در این استان، نیازمند مطالعات گسترده و چندوجهی است. به عنوان مثال، ضرورت دارد استفاده از ظرفیت دریا و مرزهای زمینی و دریایی در توسعه عدالت محور مورد توجه قرار گیرد.”

او تأکید کرد: «در حال حاضر دولت برنامه ای برای تقسیم این استان و ایجاد استان های جدید ندارد..»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن