اخبارخارجی

مربی مسلمان رزمی کاری که زندگی جوانان انگلیسی را تغییر داد

آوای سنت : اقدام یک مربی مسلمان بوکس در انگلیس برای تغییر زندگی جوانانی که در منطقه‌ای بدنام به خاطر خرید و فروش مواد مخدر در بولتون زندگی می کنند، مورد تحسین جامعه قرار گرفته است.

به نقل از «aboutislam»، اقدام یک مربی مسلمان بوکس در انگلیس برای تغییر زندگی جوانانی که در منطقه‌ای بدنام به خاطر خرید و فروش مواد مخدر در بولتون زندگی می کنند،مورد تحسین جامعه قرار گرفته است.

این مربی بوکس ۴۴ ساله که محمد نام دارد، جوانان را از خیابان به ورزشگاه خود می‌آورد تا هم آنها را در مورد مضرات استفاده از مواد آموزش دهد و هم  با فعالیت های ورزشی و ورزش بوکس آشنا کند.

محمد ۱۱ سال پیش به عنوان مربی به باشگاه بوکس «برتر»،باشگاهی که اکنون ۶۰ عضو دارد.

 او در این‌باره می‌گوید: من به کودکان بین شش تا ۱۲ سال و همچنین به جوانان و بزرگسالان بوکس آموزش می‌دهم.

این مربی مسلمان گفت:ما همچنین به آنها نظم و انضباط را آموزش می دهیم؛ توصیه هایی در مورد زندگی ارائه می دهیم و آنها را تشویق می کنیم که از مواد مخدر و الکل و هر چیزی که برای سلامت جسمی و روانی مفید نیست، دوری کنند.

محمد افزود: درهای این ورزشگاه به روی همه و نه فقط برای جامعه آسیایی یا مسلمانان، باز است.

وی همچنین گفت: من فقط یک مربی نیستم، بلکه یک پدر و دوست برای شاگردانم هستم. به خاطر کارهایی که تا کنون انجام داده‌ایم خشونت و سوء مصرف مواد مخدر کاهش یافته و این منطقه در چند سال گذشته کمی آرام شده است.

بسیاری از جوانان در این منطقه اکنون بیشتر به تحصیل و راه اندازی کسب و کار علاقه‌مند شده‌اند و این تغییر در تمام مناطق بولتون رخ داده است.

همچنین به دلیل علاقه و فداکاری‌های محمد، سه عضو باشگاه در چند ماه گذشته به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند.

یکی از شاگردان این مربی بوکس به نام «فابیو والش» که حالا نام خود را محمد گذاشته است، شش ماه پیش اسلام را پذیرفت و در دو سال گذشته به ورزش بوکس مشغول بوده است.

«فابیو والش» در این باره گفت: راه من در زندگی کاملا اشتباه بود و هر روز وضعیتم بدتر می‌شد. من هیچ هدفی در زندگی نداشتم و بسیار غمگین بودم تا اینکه مادرم مرا مجبور کرد به کلاس بوکس بروم. ابتدا از تمرین‌ها متنفر بودم تا اینکه با محمد آشنا شدم. او مرا با اسلام آشنا کرد و با زندگی آشتی داد.

مربی بوکس بولتون می‌گوید که ورزش کردن و حفظ سلامت بدن از راه فعالیت‌های فیزیکی در اسلام بسیار توصیه شده است و من از همین آموزه‌ها برای راهنمایی جوانان به داشتن سبک زندگی سالم استفاده می‌کنم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن