اخبارخارجی

مستند «در رکاب پیامبر(ص)» برای اولین بار در نمایشگاه جده به نمایش درآمد

آوای سنت : بازدیدکنندگان در نمایشگاه دوسالانه هنرهای اسلامی شاهد نمایش جهانی فیلم مستند «در رکاب پیامبر (ص)» برای اولین بار بودند.

به نقل از « arabnews»، بازدیدکنندگان در نمایشگاه دوسالانه هنرهای اسلامی شاهد نمایش جهانی فیلم مستند «در رکاب پیامبر (ص)» برای اولین بار بودند.

این فیلم به کارگردانی «اویدیو سالازار»، اولین روایت سینمایی از هجرت، سفر هشت روزه حضرت محمد (ص) از مکه به مدینه در سال ۶۲۲ میلادی است.

مستند «در رکاب پیامبر» لحظه ای را به تصویر می کشد که آغاز گسترش اسلام را رقم زد.

دکتر «عبدالله الکدی» مردی است که نتیجه تحقیقاتش در این مستند آمده است در ۴۰ سال گذشته تمرکزش بر این بوده است تا مسیری را که پیامبر اسلام در طول قرن ها پیش طی کرده است، ردیابی کند.

استاد برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای دانشگاه «عبدالرحمن بن فیصل» با چندین متخصص معتبر در این زمینه مشورت کرد و از یافته‌های جدید برای ترسیم تصویری دقیق و واقعی استفاده کرد که به مخاطب امروزی پیوند عمیق‌تری با چیزی که قرن‌ها پیش رخ داده است، می‌دهد.

او نتیجه تحقیقاتش را به صورت یک کتاب منتشر کرد و سپس مستندی که اکنون در نمایشگاه دوسالانه هنر اسلامی به نمایش در آمده است از روی روایت های کتاب ساخته شد.

داستان هجرت بزرگی که حضرت محمد (ص) انجام داد، یکی از پیوسته‌ترین روایت‌های منطقه در ۱۴۰۰ سال گذشته بوده است، داستانی که مسلمانان آن را با علاقه تکرار می‌کنند و غیرمسلمانان آن را برای قرن‌ها می‌شناسند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن