اخبارخارجی

ممنوعیت سه هفته ای ورود نمازگزاران به قدس/واکنش سوریه به اظهارات ترامپ درباره ترور بشار اسد/ایلهان عمر:ترامپ یک ظالم نژادپرست است/بیانیه سه کشور اروپایی درباره برجام /ترامپ: برجام رو به پایان است/پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد کریدور زمینی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

بسته خبری چند خبر آوای سنت

آوای سنت : به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی به مدت سه هفته به حالت تعلیق درآمد.

«حاتم عبدالقادر» عضو شورای اوقاف اسلامی در بیت المقدس شرقی ، گفت: این شورا تصمیم گرفت به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را از اول بعدازظهر جمعه ۱۸ سپتامبر به مدت سه هفته به حالت تعلیق درآورد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: شورای اوقاف اسلامی که زیر نظر وزارت اوقاف اردن فعالیت می کند این تصمیم را در یک نشست اضطراری که پیرامون شرایط بهداشتی قدس برگزار شد گرفت تا جایکه به گزارشات مراجع پزشکی فلسطین که خواستار اتخاذ تصمیمات مناسب برای جلوگیری از شیوع ویروس شد گوش دادیم.

واکنش سوریه به اظهارات ترامپ درباره ترور بشار اسد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه هفته جاری خود با «فاکس نیوز» گفت، قصد داشته «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را ترور کند؛ اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شده است.

بر اساس گزارش «سانا»، خبرگزاری رسمی سوریه، یک منبع در وزارت خارجه سوریه، روز چهارشنبه به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: اظهارات رئیس دولت آمریکا درباره هدف گرفتن بشار اسد، سطح انحطاط تفکر و رفتار سبکسرانه سیاسی این دولت را آشکارا به نمایش می‌گذارد؛ این اظهارات نشان دهنده نظام راهزنی است که با هدف رسیدن به خواسته‌های خود، جنایت می‌کنند.

ایلهان عمر:ترامپ یک ظالم نژادپرست است

ایلهان عمر عنوان کرد: ترامپ یک ظالم نژادپرست است اما آمریکا آنقدر قدرت دارد که بتواند در دوران ریاست جمهوری وی دوام بیاورد و به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش ایندیپندنت، گفت: من یک زن سیاه پوست، پناهنده ، مهاجر و یک مسلمان هستم که حجاب دارد. اما همه اینها هویت هایی هستند که توسط قانون این کشور تحقیر می شوند.
ایلحان عمر که در سن ۳۷ سالگی به عنوان یک فرد موفق در آمریکا شناخته می شود و وارد مجلس نمایندگان سنای آمریکا شده است، عنوان کرد: من همواره از سیاست هایی دفاع کنم که کشور ما را به یک جامعه عادلانه تر تبدیل می کند.
به گزارش ایندیپندنت، عدم تمایل برخی از آمریکایی ها برای پذیرش افرادی مانند عمر، نیروی محرکه ای برای ترامپ در کاخ سفید شد . ترامپ در طول این ۴ سال همواره خصومت و تمایلات نژادپرستانه را برانگیخته است.

بیانیه سه کشور اروپایی درباره برجام

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بیانیه‌ای مشترک درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دستورکار راستی آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما سه کشور اروپایی به عنوان طرف‌های حاضر در برجام، تعهد خود را بر حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران تکرار می‌کنیم. تروئیکای اروپایی برای حفظ برجام تلاش بسیاری کرده است. ما بیش از تعهدات خود برای تسهیل تجارت مشروع با ایران، از جمله از طریق اینستکس، عمل کرده‌ایم.

با این حال، ما به شدت نگران نقض تعهدات ایران در برجام هستیم، برخی از این اقدامات عواقب جبران ناپذیری دارند. به همین دلیل سه کشور اروپایی، در چهاردهم ژانویه مکانیسم حل اختلافات را آغاز کرد. ما این کار را با حسن نیت و به امید یافتن راهی دیپلماتیک در جهت حفظ توافق هسته‌ای انجام دادیم.

ترامپ: برجام رو به پایان است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در سخنرانی اش در کاخ سفید با دفاع از اقدام یک جانبه دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای در ماه مه سال ۲۰۱۸، چنین گفت: من کشورمان را از توافق وحشتناک هسته‌ای ایران، آن توافق احمقانه که رئیس جمهور اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیز پرداخت کرد و ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد را (به ایران) داد، خارج کردم. می‌دانید این یعنی چه؟ ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد. این حتی بیشتر از ۱۵۰ میلیارد دلاری که به طور معمول پرداخت شد، تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ترامپ در ادامه اظهار کرد: این توافق یک توافق کوتاه مدت بود. اکنون عملا تاریخ آن در حال پایان یافتن است.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر ادعای همیشگی این کشور مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران گفت: هیچ راهی وجود ندارد که ما بگذاریم ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد. این را به خاطر داشته باشید. هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق بیافتد.

پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد کریدور زمینی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

یک روزنامه اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظر دارد پیشنهادی را برای ایجاد یک کریدور زمینی میان  فلسطین اشغالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان به ابوظبی مطرح کند.

روزنامه اسرائیلی «گلوبوس» متخصص در امور اقتصادی در سایت اینترنتی خود نوشت: تل آویو به زودی پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه زمینی میان اسرائیل(فلسطین اشغالی) و کشورهای خلیج فارس را به ابوظبی مطرح خواهد کرد تا حلقه اتصالی برای انتقال نفت وگاز خلیج فارس به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی باشد.

این روزنامه افزود: عربستان علی رغم نداشتن روابط دیپلماتیک علنی با اسرائیل، در این کریدور ایستگاه خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن