اخبارخارجی

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی + عکس

آوای سنت : موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، میزبان صدها نفر از مسلمانان و غیرمسلمانان در یک مراسم افطاری بود. در این مراسم آثاری از هنر اسلامی و غذاهای سنتی کشورهای اسلامی عرضه شد.

به نقل از ابوت اسلام، برای دومین بار در ماه رمضان امسال، صدها مسلمان و غیرمسلمان بریتانیایی برای یک افطار عمومی در موزه ویکتوریا و آلبرت گرد هم آمدند.

این مراسم در سالن نقاشی‌های رافائل (Raphael Cartoons) برگزار شد. این تابلوهای نقاشی‌ کارتون نامیده می‌شوند زیرا از کلمه ایتالیایی «cartone» به معنای «کاغذ بزرگ» گرفته شده‌اند. بیش از ۵۰۰ نفر در این مراسم حضور داشتند و در حین برگزاری مراسم از دیدن این تابلوها لذت بردند.

در هنگام افطار، صدای اذان در سالن طنین‌انداز و نماز برگزار شد. سارا جوزف در مورد محراب زیبای سنت جورج که در انتهای سالن قرار دارد توضیحاتی داد. او گفت که سنت جورج، قدیس محافظ انگلستان، در واقع از پدر و مادری فلسطینی و ترک به دنیا آمد. او که در قرن سوم پس از میلاد زندگی می‌کرد، نسل‌ها قبل از حضرت محمد(ص) می‌زیست، با این حال او مظهر ارزش‌ها و اصول جهانی است که ما با اسلام مرتبط می‌دانیم.

شاهد سالم، طراح غرفه رمضان در این موزه که مسجدی انتزاعی را در یکی از محوطه‌های آن طراحی کرده گفت که از سفرهای اروپایی‌ها در جهان اسلام الهام گرفته است. وی سپس دیدگاه آنها را برای ایجاد یک ساختار منحصر به فرد تفسیر کرد.

شاهین کسمانی، سرپرست اصلی غرفه رمضان در موزه در سخنانی گفت که این مردم هستند که به امور معنا می‌بخشند. وی از ترتیب دهندگان این مراسم تشکر کرد و آن را نشانه همزیستی بین پیروان ادیان دانست.

در دو طرف صحنه، آثار هنری مجموعه خضر که توسط آلن السراجی و نایت علم ارائه می‌شود با الهام از هنر اسلامی به چشم می‌خورد.

از مهمانان با غذاهای سنتی کشورهای اسلامی پذیرایی شد.

موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس، میزبان مراسم افطاری مسلمانان // اماده

امسال رویدادهای مشابهی در سالن تئاتر شکسپیر گلوب، کلیسای جامع ساوتوارک، استادیوم استمفورد بریج چلسی و رویال آلبرت هال برگزار شد. سازمان‌دهندگان پروژه چادر رمضان می‌گویند که قصد دارند جوامع مختلف را در ماه مبارک گرد هم بیاورند.

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ میزبان افطار عمومی

 

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن