اخبارداخلی

مولانا ساداتی:تورم فزاینده عامل نارضایتی جامعه است

اهل سنت خواهان برقراری عدالت هستند

آوای سنت: رئیس شورای عالی علمای سراوان فعالیت مدارس دینی در فضای مجازی بسیار مهم خوانده و استفاده از آن را مورد تاکید قرار داد.

نشست مشورتی و هم اندیشی علمای سراوان بزرگ روز گذشته به میزبانی حوزه علمیه مظهر العلوم ناهوک برگزار گردید. در این نشست که با حضور باشکوه علمای شهرستان های سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن  منعقد ترتیب داده شده بود، موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش تریبون آزاد، پیشنهاداتی توسط علماء مطرح شد که از آن جمله می توان به تشکیل یک هیئت برای بررسی و رفع اختلافات قومی و انحرافات مذهبی، تشکیل یک هیئت برای بررسی و تایید نمایندگان جمع‌آوری کمک برای مدارس مناطق دیگر ،برنامه ریزی برای افراد ثروتمند جامعه جهت مدیریت مالی آنها و راه اندازی کسب و کار های مفید و دائمی برای افراد نیازمند کار، توجه و برنامه‌ ریزی ویژه برای کلاس های قرآن در مدارس دینی، برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات فوری علما در زمان های مورد نیاز برای مدیریت و مشورت درباره حادثه ها و مناسبات مختلف و با توجه به اهمیت تجوید و صوت و لحن هیئتی از اساتید متخصص جهت آموزش برای علما تشکیل شود.

در بخش پایانی این نشست مولانا سید عبدالصمد ساداتی به تاثیر فضای مجازی در جامعه کنونی پرداخت و با بیان این مطلب که فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، گفت: فضای مجازی ابزاری است که امروز در اختیار همگان قرار دارد، اما از آن استفاده های خوب و بد می‌شود. فعالیت مدارس دینی در فضای مجازی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی رشد ناهنجاری در میان برخی طوایف را مورد انتقاد قرار داد و افزود: مسئله قتل و ناامنی هایی که اخیرا دیده و شنیده می شوند، موجب نگرانی عمومی شده است. لذا علما باید برای تامین امنیت و آرامش جامعه تلاش کنند. بهترین راه برای ایجاد تغییر در وضعیت نابسامان، یا با جنگ و جدال هایی که صورت می پذیرند، اصلاح کردن طرز تفکر و اعمال است. جوانان و بزرگان طوایف از تحقیر و توهین همدیگر بالخصوص در فضای مجازی جدا اجتناب ورزند.

مولانا صاداتی ضمن ناکافی دانستن فعالیت های دینی در حوزه های رسمی و محافل جمعی تاکید کرد: با وجود استقبال ضعیف مردم، جلسات آموزش و یادگیری قرآن کریم در مساجد شهر باید همچنان به کار خود ادامه دهد. ائمه مساجد می بایست در این زمینه برنامه ریزی بهتری داشته باشند تا جلسات قرآنی مساجد پررنگ تر برگزار شوند.

علما در مسائل ملی همواره حافظان امنیت و حامیان کشور بوده اند. اگر علما نبودند، وضعیت امنیت در برخی مناطق کشور شرایط پایدا کنونی را نداشت. وجود علما در این مناطق مایه امنیت و آرامش جامعه است. لذا جایگاه علما می بایست حفظ شده و از آنها قدردانی بعمل آید.

رئیس شورای عالی علمای سراوان تورم فزاینده در جامعه و ادامه افزایش قیمت کالاها را دلیل نارضایتی مردم از دولت فعلی خواند و یادآور شد: در طول مدت هشت سال ریاست جمهوری آقای روحانی مشکلات ما بالخصوص اهل سنت افزایش داشته و این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست. برابری و عدالت و عدم تبعیض بین مردم، چه برای مردمی که در سیستان و بلوچستان ساکن هستند و یا شهرندانی که در تهران سکونت دارند، یک حق مسلم است که باید رعایت شود. اخیرا مشکلات زیادی برای تامین آب و برق به وجود آمده که باعث ناراحتی تمام مردم شده است. مسئولین بخاطر وظیفه‌ای که نسبت به امورات مردم دارند، باید مسئولیت خود را درست انجام دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن