اخبارداخلی

نقشه کرونایی کشور و شرایط فوق بحرانی

آوای سنت : در روز گذشته  و با بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان، شمار شهر‌های قرمز از ۲۸۵ به ۳۳۶ شهر افزایش یافت؛ تغییر وضعیتی که حکایت از بروز بحرانی‌ترین وضعیت کرونایی در کشورمان دارد.

با اوج گیری شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونای دلتا و بیماری کووید ۱۹ در کشورمان، در ساعات اخیر ۵۱ شهر دیگر کشورمان که در وضعیت نارنجی قرار داشتند هم به وضعیت قرمز کرونایی رسیدند. وضعیتی که برای توصیفش به زبان ساده، می‌توان از قرار گرفتن سه چهارم شهرستان‌های کشورمان در وضعیت قرمز و بحرانی سخن به میان آورد!

این توصیف زمانی کامل‌تر می‌شود که بدانیم تنها یک چهارم شهرستان‌های کشورمان در وضعیت‌های نارنجی، زرد و آبی قرار دارند، به این صورت که ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند (شمار شهرستان‌های نارنجی تا ساعاتی پیش، ۱۱۰ شهرستان بود) و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند (شمار شهرستان‌های زرد تا دیروز، ۵۳ شهرستان بود)، در حالی که مدت هاست هیچ شهری در ایران در وضعیت آبی قرار ندارد!

نیم نگاهی به نقشه رنگ بندی اخیر کرونایی ایران نشان می‌دهد که تقریبا ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن همه نقاط کشورمان را به شکل هولناکی در بر گرفته و معدود مناطقی در وضعیت بحرانی قرار ندارد که برخی از آنها، از جمله شهرستان‌های واقع در جنوب شرقی کشورمان، به تازگی از بحران وسیع خلاصی یافته اند؛ نوعی از رهایی که نسبی است و همراه با خطر.

نکته قابل تامل در وضعیت فعلی کشورمان که می‌توان «فوق بحرانی» خواند.قرار گرفتن همه شهرستان‌های بسیاری از استان‌های کشورمان در وضعیت قرمز است که ناگفته پیداست چه فشار سنگینی متوجه نظام بهداشت و درمان در این استان‌ها نموده و تا چه اندازه وضعیت را شکننده کرده است؛ وضعیتی که چه بسا اگر تعطیلی شش روزه اخیر در استان‌های تهران و البرز اعمال نشده بود، تا این اندازه وخیم نمی‌شد!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن