اخبارداخلی

هشدار درباره افزایش آمار طلاق در کردستان

ماموستا شیرزادی:رشد نرخ طلاق در جامعه نگران کننده است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مریوان شامگاه روز یکشنبه سیزدهم مهرماه جاری در جمع مسئولان اداره بهزیستی شهرستان مریوان اظهار داشت: ناهنجاری های فردی و اجتماعی بسیاری در جامعه داریم که یکی از این ناهنجاری ها، افزایش میزان طلاق زوجین است.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، ماموستا مصطفی شیرزادی با اشاره به اینکه آمار طلاق در کشور به ویژه در کردستان ناامید کننده است گفت: در سالهای اخیر شاهد رشد فزاینده آمار طلاق و در مقابل آن کاهش محسوس ازدواج بوده ایم که هر دوی این موضوعات تبعات بدی برای استان و به ویژه شهرستان مریوان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طلاق و جدایی زن و شوهر از همدیگر هم درعرف و هم در دین نکوهیده است، همچنین دخالت های بی جای خانواده ها، بالا رفتن سطح توقع زوجین، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری تنها گوشه ای از افزایش آمار طلاق در کشور، استان کردستان و شهرستانی  مانند مریوان است.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه باید قبل از ازدواج خانواده ها به ویژه زوجین به خوبی اخلاقیات خویش را بشناسند اظهار داشت: متاسفانه برخی از سنن اشتباه در ازدواج که در عصر حاضر کارآیی خود را از دست داده اند ، باعث تشدید اختلافات بین زوجین و نهایتا طلاق و جدایی می شود. این فرزندان طلاق هستند که بیشترین آسیب روحی  و روانی را از جدایی والدین خود می بینند.

امام جمعه اهل سنت مریوان تصریح ورزید: آغاز زندگی با بینش و فرهنگ اسلامی و دینی بی شک میزان آمار طلاق در جامعه را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. از این رو ثابت شده است میان زوجینی که اعتقادات مذهبی دارند، میزان طلاق و اختلاف بسیار کم است.

از سوی دیگر تکنولوژی های روز دنیا مانند ماهواره، شبکه های مجازی و حتی گوشی همراه را می توان از علل طلاق عاطفی بین زوجین و خیانت دانست. محتوای برنامه های ماهواره ای نه اخلاقی است و نه علمی، تنها محتوایی که از آن می توان فهمید،القای غیرمستقیم تجرد، خیانت در بین خانواده ها می باشد، لذا از خانواده ها درخواست داریم که از ماهواره استفاده نکنند.

این عالم اهل سنت  دلیل بروز ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی در جامعه را ازدیاد آمار طلاق دانست و بیان نمود: بی شک باید انتظار دیگر ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی را نیز داشت.حال باید پرسید که متولیان فرهنگی وخانواده برای این معضل امروزی جامعه چه اقداماتی انجام داده اند؟ متاسفانه مشاوره های قبل از ازدواج در کشور امری فرمالیته است و دراین مشاوره ها کمترین توجهی به باورها، خواسته ها و اندیشه زوجین نمی شود که این خود یکی ازعوامل طلاق زوجین  بشمار می رود. مشاوره های قبل از ازدواج باید بسیار تخصصی و کاربردی باشد.

ماموستا شیرزادی در پایان گفت: همچنین از خانواده ها درخواست داریم که سنت حسنه ازدواج را سخت نگیرند و البته برای ازدواج فرزندان خود نهایت دقت، تحقیق را انجام دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن