زن و خانوادههمسرداری

کنترل افکار مزاحم جنسی

کنترل تهاجم افکار شیطانی در وجود انسان

آوای سنت:مهمترین و بحرانی ترین قسمت که منجر به انحرافات جنسی شده و ما را از روحانیت دور می کند افکارمان است.

این خیلی مهم است که ما دردوران تنهایی چه افکاری را در ذهن خودمی گذرانیم و نگاه های هرزه در مقایسه با افکار و تخیلات سهم بسیارکوچکی دراعتیاد جنسی ما دارند و در واقع میتوان گفت اگر بتوانیم قدرت تخیل و تصویر سازی خود را کنترل کنیم درحقیقت در مقابل شهوت به پیروزی دست یافته ایم.

برای نابودی شهوت جنسی ابتدا باید آنرا بررسی کنیم. چه زمانهایی کنترل ما از دستمان خارج می شوند و دیگر نمی توانیم در مقابل شهوت ایستادگی کنیم؟

صرف نظر ازخلاء عاطفی و کمبود محبت هایی که هر شخصی می تواند داشته باشد، هجوم افکار و تخیلات جنسی مزاحم در زمانهایی که خصوصاما تنها هستیم ما را وادار می کند تا دست به اقداماتی بزنیم که نتایج آن جزپ شیمانی نخواهند بود. اقداماتی از قبیل دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو، تماس وارتباط با جنس مخالف، خیانت وخودارضایی.

در واقع کنترل افکار شاهراه کنترل نفس شهوت است و اگر بتوانیم افکار خود را کنترل کنیم به راحتی می توانیم جلوی آسیبها و صدمات بعدی رابگیریم. ولی چگونه می توان افکار و تخیلات جنسی مزاحم را کنترل کرد؟

اگر این افکار به راحتی قابل کنترل شدن بودند پس دیگر این همه معتاد جنسی در دنیا وجود نداشت.یادآور می شوم شرط اول پاکی وبهبودی جنسی این است که بپذیریم دربرابر شهوت عاجزیم.

اکثر انسانها حاضر نیستند بپذیرند که اعتیاد جنسی به آنها صدمه می رساند.آنها از برقراری ارتباط و وجود شهوت لذت می برند و خود را موفق می پندارند. طبیعی است که شرط اول برای کنترل افکار این است که صادقانه عجز در برابر افکار مزاحم جنسی را بپذیریم و با جدیت خواهان تغییر افکار باشیم.مواردی که من شخصا در زندگی پس ازآشنایی با SA رعایت می کنم به این صورت است:

۱) وقتی جنس مخالفی می بینم که برایم جذابیت دارد سعی می کنم نگاه خود را برگردانم و مطلقا تلاش می کنم تصویری از اندامهای جنسی او در ذهنم ثبت نشود.

۲) در مواقع تنهایی به چیزهایی که دوست دارم فکر می کنم، مثل برنامه ریزی برای تفریح آخر هفته، ورزش، گل کاری، رستوران رفتن با همسرم و غیره

۳) در مواردی که تنها هستم و دسترسی به اینترنت دارم، میل شدیدی به دیدن تصاویر و فیلم های پورنو دارم. حتی در مواقعی درگیر دیدن هم می شوم ولی علی رغم میل باطنی سریعا کامپیوتر را خاموش کرده و با یکی از دوستان بهبودی تماس می گیرم. {با خودتان عهد کنید روزانه با ۳ نفر از دوستان بهبودی تماس تلفنی برقرار کنید و همچنین روزانه حداقل ۲ کار بر خلاف میل باطنی تان انجام دهید. مثل ندیدن فیلم پورنو و نگاه شهوت آلود نکردن به جنس مخالف}

۴) برای جلوگیری از هجوم افکار مزاحم جنسی تا می توانید خود را مشغول کنید. مشغولیتهایی از قبیل کار، ورزش، تماس تلفنی و تا می توانید از تنها بودن پرهیز کنید. تنهایی بسیار مخرب است چون خلاء روحی و عاطفی را در ما بیدار می کند و ما برای جبران آن خلاء روحی به مخدر خود که همان شهوت جنسی است پناه می بریم.

در آخر هم گفتن این جمله خالی از لطف نیست که یاد خداوند بار سنگین فشارهای روحی و عاطفی را از دوش ما بر می دارد. من هر زمان که احساس می کنم شهوت مرا تحت کنترل خود دارد دعای آرامش می خوانم و می دانم که قدرت پروردگارم از قدرت شهوت بیشتر است. از او می خواهم تا مقداری از قدرتش را به من بدهد تا این قدر در برابر شهوت ضعیف و عاجز نباشم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن