اخبارداخلی

هفدهمین نشست مشورتی علمای شهر و حومه سراوان

آوای سنت: هفدهمین نشست مشورتی علمای شهر و حومه سراوان روز سه شنبه یازدهم شهریور ماه جاری در حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان با موضوع «فعالیت مدارس، مکاتب و مساجد در ایام کرونا» و با حضور ائمه مساجد و مدیران و مدرسین مدارس دینی سطح شهر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، در این نشست مولانا محمد امین حسین بر استاد برجسته حدیث مدرسه اشاعت التوحید سراوان ضمن ارائه گزارشی از نشست مشورتی مدیران و مسئولان آموزشی مدارس شورای هماهنگی استان در زاهدان در خصوص بازگشایی مدارس دینی گفت: موسم آغاز مدارس دینی است. در نشست مشورتی اخیر که در زاهدان و درباره موضوع بازگشایی مدارس دینی برگزار گردید، اکثریت حاضرین در آن جلسه موافق بازگشایی مدارس دینی بودند.

وی افزود: مدارس باید برای بازگشایی برنامه ریزی های لازم را جهت رعایت نکات بهداشتی انجام دهند و در کنار برنامه ریزی های مناسب، برنامه های معنوی مانند دعا، استغفار و خواندن سوره یاسین با اهتمام کامل برگزار نمایند. در موضوع کرونا و مقابله با آن باید ترس و خوف را کم کرده و به مدد خدای متعال امیدوار باشیم.

همچنین مولانا عبدالصمد ساداتی رئیس شورای عالی علمای سراوان  نیز طی سخنانی اظهار داشت: توکل به  خدای متعال از دستورات شریعت است و عدم استفاده از اسباب ظاهری و معنوی خلاف شریعت اسلامی و سنت نبوی است. نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها که امروزه پزشکان توصیه می‌کنند، شریعت مقدس هزار و چهارصد سال پیش درباره آن به امت اسلامی دستور داده است.

 رئیس شورای عالی علمای سروان یادآور شد: بنابراین رعایت نکردن نکات بهداشتی از جمله حق الناس است و رعایت این موارد وظیفه همه افراد جامعه به حساب می آید. علما راهنمای افراد جامعه هستند و اگر علما نکات بهداشتی را رعایت کنند، مردم از آنها پیروی می کنند و رعایت نشدن نکات بهداشتی در مکان های عمومی باعث سلب مسئولیت ازعلما نمی شود.

مولانا ساداتی در این نشست تاکید کرد: کرونا نشانه قدرت الهی است. این مخلوق بسیار ریز قدرت های بزرگ جهانی را به چالش کشیده و همه را ناتوان و عاجز کرده است.

طی مصوبات این نشست مقرر گردید از تعداد افراد در خوابگاه ها کم شده و از داروها و دمنوش های طبیعی جهت استفاده طلاب استفاده شود. به علاوه مقرر شد نمازهای جماعت در شعبه های بزرگ به صورت جداگانه برگزار شده و در اجرای نکات بهداشتی دقت و توجه کافی بعمل آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن