مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

حق همه شهروندان برای کاندیداتوری در ریاست جمهوری

تاکید نماینده اهل سنت بر اصلاح قانون انتخابات

آوای سنت: نماینده شاخص اهل سنت از عدم امکان کاندیداتوری اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت به نقل از کانال تلگرامی نماینده ،دکتررحیمی جهان آبادی نماینده مردم خواف و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری:حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد،پیشینه اجرایی سیاسی وعضویت در حزب مشخص برای کاندیدای ریاست جمهوری لحاظ شود.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: متاسفانه طبق قانون اساسی اهل سنت ایران از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری محروم هستند.ایران میلیون ها شهروند شایسته اهل سنت دارد. اگر این محدودیت اصلاح گردد به نفع کشور وامنیت ملی ماست.

رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت: در شرایط کنونی در اکثریت کشورهایی اسلامی،ریاست جمهوری محدود به مذهب خاصی نشده است. در پاکستان با اکثریت قاطع اهل سنت، نخست وزیر شیعه انتخاب می شود یا در عراق با اکثریت شیعه، رییس جمهور اهل سنت است و یا در افغانستان هیچ منع مذهبی برای هیچ مذهبی در ریاست جمهوری یا پستهای سیاسی نیست. هیچ مشکلی هم رخ نداده است.

این نماینده اهل سنت تصریح کرد : همه ایرانیان باید حق داشته باشند با دارا بودن شرایط تخصصی ،کاندیدای ریاست جمهوری شوند. باید تفسیر از قانون اساسی در بحث رجل سیاسی هم در اصلاحیه جدید شفاف شود تا زنان ایرانی که ۵۰ درصد جامعه ما هستند، بتوانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند. دوران زور بازو گذشته است الان دوران تخصص و قدرت فکری است و زنان هیچ توانایی کمتری از مردان برای مدیریت جامعه ندارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن