اخبارخارجی

همکاری ایران و روسیه برای دور زدن تحریمها

آوای سنت : در تحریم ها برادر یکدیگر هستند. روسیه همکاری با ایران را تقویت می کند.

اکاترینا کوبیتز و نیکولای ایواشوف با عنوان فوق در «اکسپرت راو» از بهره مندی روسیه از تجربه بزرگ ایران در دور زدن تحریم ها نوشتند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، هر چند در شرایط تغییر اقتصاد روسیه به شرق، همکاری احتمالی روسیه با ایران تا حدودی کمتر از تعامل با کشورهایی مانند چین و هند مورد توجه قرار گرفته است، اما با این حال، چشم انداز روابط تجاری روسیه و ایران در حال حاضر با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت.

چندی پیش،رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با شبکه بین‌المللی انگلیسی زبان پرس تی‌وی ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی قصد دارد مواد اولیه صنایع معدنی را به صورت سیستم مبادله ای از روسیه وارد کند.

به گفته این مقام ارشد ایرانی، تاکنون چندین قرارداد برای تامین و نگهداری توربین ها بین شرکت های ایرانی و روسی امضا شده است. وی به سبب جنگ اقتصادی غرب علیه دوکشور ،نام این شرکت ها را بیان نکرد.

برخی از کارشناسان، از امضای قراردارهایی که در آن روسیه در ازای فناوری، منابعی برای کشورها به ویژه ایران تامین می کند، ابراز شگفتی کردند.

همه چیز برعکس شده است، در تصویری که برای بسیاری آشناست، مسکو در حال ارائه محصولات با فناوری پیشرفته با شرایط دو طرفه به تهران است.واقعیت جدید تحریم‌ها می‌تواند چنین شگفتی‌هایی را فراهم کند.

ما نباید فراموش کنیم که روسیه نیازمند تجربه ارزشمند ایران در زندگی و کار تحت فشار تحریم های طولانی و شدید است.

ما می توانیم در این زمینه چیزهای زیادی از شرکای ایرانی خود بیاموزیم. به عنوان مثال، چگونه ایرانی ها توانستند مهندسی مکانیک خود را تحت فشار تحریم ها طی سالیان متمادی توسعه دهند.

شایان ذکر است که در پایان اردیبهشت ماه، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه به ایران سفر کرد، وی در این سفر در مجمع تجاری ایران و روسیه و نشست کمیته بین دولتی دو کشور شرکت کرد و در آنجا توافقاتی در خصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور در بخش انرژی و بانک انجام شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن