اخبارخارجی

وتوی قطعنامه ممنوعیت جنگ با ایران توسط ترامپ

ادامه جنگ افروزیهای ترامپ بر علیه ایران

آوای سنت :دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قطعنامه کنگره در مورد محدود کردن اختیارات جنگی وی علیه ایران را وتو کرد.

این قطعنامه توسط «تیم کین» سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا عنوان شده و ماه فوریه در سنا با ۵۵ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف و یک ماه بعد در مجلس نمایندگان با ۲۲۷ رای موافق در مقابل ۱۸۶ مخالف به تصویب رسیده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از آکسیوس، «لولی سانی» سخنگوی سناتور کین چهارشنبه شب با اعلام اینکه این قطعنامه برای کسب امضای ریاست جمهوری به کاخ سفید فرستاده شده است، در توئیتی به نقل از این سناتور دموکرات نوشت: ما نباید در مورد ورود به یک جنگ غیرضروری دیگر خصوصاً در بحبوحه شیوع یک بیماری همه‌گیر جهانی، ریسک کنیم.

وی افزود: طرح ما رییس جمهوری را از دفاع در مقابل یک حمله قریب‌الوقوع منع نمی‌کند، اما تضمین خواهد کرد که نیرو‌های ما بدون مشورت جدی با کنگره به یک جنگ جدید فرستاده نخواهند شد.

حامیان این قطعنامه می‌گویند که ترامپ، صلاحیت و اختیارات لازم برای وارد کردن آمریکا به جنگ با ایران را ندارد.

ترامپ چند ماه قبل در واکنش به تصویب این قعطنامه در توئیتی نوشت: این بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به خاطر امنیت کشور به قطعنامه اختیارات جنگی ایران رأی ندهد. ما در مورد ایران بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون زمان نشان دادن ضعف نیست.

وی افزود: اگر دستان من بسته شود ایران وضع خوبی خواهد داشت. این [قطعنامه]سیگنال بسیار بدی مخابره می‌کند. دموکرات‌ها این کار را فقط به خاطر اینکه جمهوری‌خواهان را شرمسار کنند، انجام می‌دهند. اجازه ندهید این اتفاق رخ دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن