اخبارخارجی

ورود اولین زن مسلمان به مجلس قانونگذاری ایالت «کلرادو» آمریکا

آوای سنت : اولین زن مسلمان در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به مجلس قانونگذاری کلرادو راه پیدا کرد.

به گزارش آوای سنت  به نقل از « denverpost»، کلرادو به دلیل رکوردشکنی تعداد زنان منتخب در مجمع عمومی با داشتن کرسی های بیشتر از مردان در مجلس قانونگذاری در انتخابات ۲۰۱۸ به رسمیت شناخته شد.

امسال دموکرات های مجلس کلرادو سه زن دیگر را به لیست خود اضافه کردند ، اما بیشتر تمرکز بر روی گروه های دموکراتیک بوده است که برای انتخاب افراد رنگین پست در دفاتر استانی کار می کنند .

در این شرایط امسال اولین زن مسلمان و عرب به مجمع عمومی کلرادو راه پیدا کرد.

«ایمان جوده» که جانشین نماینده دموکرات «جووان ملتون» از «آرورا» خواهد شد بیش از ۶۶ درصد آرا را در  با «رابرت اندروز» ، رقیب جمهوری خواه کسب کرد.

همچنین «ناکتتا ریکس» ، نامزد حزب دموکرات ، اولین مهاجر آفریقایی منتخب در ایالت دولت که به نمایندگی از منطقه ۴۰ در «آرورا»انتخاب می شود سال آینده به این مجمع می پیوندد.

پس از انتخاب دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ انتظار نمی رفت که فقط چهار سال بعد  یک زن مسلمان-عرب آمریکایی حتی در سطح ایالتی نماینده کلرادو شود.

«نوتال السید» یک رای اولی سیاه پوست که نتایج انتخابات آمریکا برای او و پدرش بسیار مهم بود در این باره می گوید: پیروزی جوده برای من بسیار مهم بود. من از دیدن کسی که شبیه من در دفتر کار است بسیار هیجان زده شدم. من همچنین از دیدن تغییرات بزرگ بسیار هیجان زده شدم و می دانم که او یک تغییر بزرگ در منطقه ماست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن