اخبارداخلی

وزیر بهداشت : یک جراح قلب حاذق به کردستان اعزام می‌شود

آوای سنت : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود متخصصان خوب در بخش قلب در کردستان از انجام جراحی قلب در سنندج خبر داد و گفت: این بخش نیازمند تقویت است و به همین منظور یک جراح قلب حاذق به استان اعزام می‌شود.

 بهرام عین اللهی شامگاه جمعه در بازدید از مراکز درمانی کردستان با اشاره به پیشرفت های به دست آمده در درمان بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، موفقیت های بسیاری داشته و در درمان سرطان نیز ۶ پزشک متخصص در این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به افتتاح بخش های توموتراپی و آنژیوگرافی دوم بیمارستان توحید سنندج از خدمات توموتراپی به عنوان یکی از خدمات پیشرفته در درمان سرطان یاد کرد و گفت: یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیا امروز در بخش توموتراپی بیمارستان توحید سنندج افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که از ویژگی های دستگاه توموتراپی، از بین بردن نسج سرطان بدون صدمه زدن به نسج سالم بدن است، گفت: این دستگاه، سیستمی کنترلی از طریق سی تی اسکن دارد که کمک می کند تا اشعه به منطقه لازم، برخورد کند.

عین اللهی، ارزش روز این دستگاه را بیش از هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیماران زیادی در کردستان در نوبت دریافت خدمات درمان سرطان در بخش توموتراپی هستند که به زودی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی، خدمت دریافت خواهند کرد.

وی هدف وزارت بهداشت را، توسعه متوازن زیرساختهای سلامت در کل کشور برشمرد و گفت: این موضع برای این است تا بیماران برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی نیازی به مراجعه به خارج از استان محل سکونت خود نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند فزاینده ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور، این بیماری ها را نخستین علت مرگ و میر مردم استان کردستان دانست و گفت: مهمترین علل بیماری های قلبی و عروقی، سبک زندگی نادرست، مصرف زیاد چربی، فعالیت ناکافی بدنی و مصرف دخانیات است.

عین اللهی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در درمان بیماری های قلبی و عروقی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای درمان بیماری های قلبی و عروقی روش‌های غیرتهاجمی و آنژیوپلاستی در دنیا مرسوم و لازمه این درمان، حضور جراح قلب است.

وی گفت: امروز دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته ای در بیمارستان توحید افتتاح شد که البته از سال ۱۳۸۴ یک دستگاه آنژیوگرافی در این بیمارستان وجود داشت و استقرار دستگاه جدید، توان بیمارستان را برای خدمت رسانی به بیماران افزایش می دهد.

رئیس جمهور کشورمان و شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در شهرهای سنندج و بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به کردستان است.

سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال گذشته دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد و پاییز پارسال نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن