اخبارداخلی

وزیر میراث فرهنگی : جوانرود ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری تجاری کشور را دارد

آوای سنت : وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان جوانرود با توجه به پتانسیل و ظرفیت هایی خوبی که دارد توان تبدیل شدن به قطب گردشگری تجاری در کشور را دارد.

سید عزت‌الله ضرغامی در ادامه سفر خود به منطقه جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه در بازدید از ز بازارچه مرزی شهرستان جوانرود افزود: وجود بازارچه مرزی ظرفیت بزرگی برای این شهرستان است که می‌تواند جوانرود را به یک قطب گردشگری تجاری تبدیل کند.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش ماندگاری گردشگر در این شهرستان یکی از نیازهای اساسی برای تبدیل شدن جوانرود به قطب گردشگری است که باید مسوولان در این زمینه با اجرای طرح های مختلف اقدام به جذب سرمایه گذار کنند.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در جریان بازدید از پارک ماپریس جوانرود بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بزرگ برای سامان‌دهی این مجموعه و لزوم بررسی پروژه توسط یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت برای کارشناسی بیشترتاکید کرد.

نماینده مردم اورامانات نیز در این بازدید اظهار کرد: گردشگری تجاری اولویت اول شهرستان جوانرود است اما با دو مشکل عمده در حوزه گردشگری این شهرستان روبرو است که برای رفع آنها نیازمند کمک وزارت میراث‌فرهنگی است.

آرش لهونی افزود: یکی از مشکلات گردشگری شهرستان مسأله ماندگاری بوده که نیازمند تقویت زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی با پرداخت تسهیلات و تشویق سرمایه‌گذاران است.

وی یادآور شد: سامان‌دهی ورودی شهر جوانرود و ایجاد روستا بازار و فروشگاه صنایع‌دستی نیز یکی دیگر از نیازهای این شهرستان است که این مهم نیز نیازمند حمایت ویژه این وزارتخانه است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن