اخبارخارجی

پایان بازسازی بزرگ ترین مسجد انگلیس پس از آتش سوزی در سال ۲۰۱۵

آوای سنت : ساختمان مسجد جامع «بیت الفتوح» به دنبال آتش سوزی مهیبی که در آن به وقوع پیوست به طور کامل بازسازی شد و توسعه پیدا کرد.

به نقل از « yourlocalguardian»،ساختمان مسجد جامع «بیت الفتوح» به دنبال آتش سوزی مهیبی که در آن به وقوع پیوست به طور کامل بازسازی شد و توسعه پیدا کرد.

مسجد «بیت الفتوح» که در «موردن» لندن واقع شده است یکی از بزرگ ترین مساجد اروپای غربی است و ظرفیت پذیرایی از ۱۳ هزار نمازگزار را دارد.

مسجد اصلی دارای ارتفاع ۲۳ متر از سطح زمین است و برای به حداکثر رساندن ظرفیت ساختمان یک فضای زیرزمینی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

 نام مسجد «بیت الفتوح» به خاطر تلاش های متولیان آن برای اطعام افراد بی خانمان و انسجام جامعه محلی برای دفعات زیادی در روزنامه های انگلیسی آورده شده است.

 طراحی این مسجد هم تلفیقی از طرح سنتی اسلامی با معماری مدرن انگلیس است.

 «بیت الفتوح» دارای تاریخی از رویدادهای قابل توجه است. در مستند تلویزیونی سال ۲۰۱۵ میلادی از آن به عنوان «بزرگ ترین مسجد بریتانیا» یاد شد.

روز ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی ، فاجعه ای به دلیل آتش سوزی بزرگ در بلوک مدیریت مجموعه رخ داد. نیمی از طبقه همکف و همچنین طبقه اول و سقف آتش گرفته بودند. این آتش سوزی موجب شد تا ۷۰ آتش نشان و ۱۰ ماشین آتش نشانی به کار گرفته شوند و آتش سوزی به مدت ۳۰ ساعت ادامه داشت.

نمازخانه های اصلی خوشبختانه از آتش سوزی در امان بودند و این حادثه به طور معجزه آسایی تلفات جانی نداشت.

کار بازسازی این مسجد در سال ۲۰۱۹ میلادی به طور جدی آغاز شد و اکنون پایان گرفته است.

در نگاه اول به نظر می رسد که ساختمان بازسازی شده به طور قابل توجهی بزرگ تر از بلوک مدیریت قدیمی است.

اکنون دو سالن بزرگ در مجموعه وجود دارد ؛یکی در طبقه همکف و دیگری در طبقه اول سالن که می توان آن را به دو قسمت تقسیم کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن