مقالات و یادداشت ها

عاشقان از پی هم می‌روند

آوای سنت : روزهای سختی را سپری می‌کنیم. در روزهایی که کوردلان با اهانت به ساحت مقدس رحمه للعالمین پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کنند. بلوچستان خوشنام با از دست دادن عاشقان و دلدادگان واقعی آن حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم غمی دوچندان را به دوش می‌کشد.

✨غمی کمر شکن در فراق آن متبعان راستین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم، آن علمان راستین و آن وارثان بر حق انبیا، آنانی که به تقوا مصداق آیه «ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﺨْﺸَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻣِﻦْ ﻋِﺒَﺎﺩِﻩِ ﺍﻟْﻌُﻠَﻤَﺎﺀُ» بودند و در پیروی و اتباع از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم مصداق حدیث «ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ ﻭﺭﺛﺔ ﺍﻷﻧﺒﻴﺎﺀ» بودند، یکی پس از دیگری می‌روند.

✨شخصیت‌هایی چون مولانا محمد دهقان و مولانا مفتی خالد دهواری از جمله آن عاشقان و دلدادگان واقعی رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم بودند. از صفات برجسته آن بزرگواران پیروی و اتباع از رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم بود و این بزرگترین سرمایه و افتخار برای آن عاشقان واقعی است.

✨آنان با پیروی از رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم ثابت کردند که از محبان واقعی الله و رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم هستند. رفتن این عاشقان گرچه سخت است، اما چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر مشیت الهی نیست. این بزرگواران با رفتن خویش سبک‌دوش می‌شوند، اما مسئولیت بازماندگان بخصوص علما و طلاب را سنگین و سنگین‌تر می‌کنند.

✨ برای رفتگان غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت دارم و از صمیم قلب درگذشت این پدران معنوی و روحانی را به خود و سایر بازماندگان، علما و طلاب عین العلوم گشت تسلیت عرض می‌کنم.

✍️ سعید فضل‌اللهی (۱۲آبان۹۹)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن