اخبارداخلی

پوشش ۷۵ درصدی دوره های سوادآموزی در کردستان

آوای سنت : سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پوشش ۷۵.۲۴ درصدی دوره های سوادآموزی استان تاکنون، گفت: ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت برای کلاس گذاری است.

گلبهار خسروی گفت: مهلت کلاس گذاری دوره سوادآموزی تا ۱۵ اسفند جاری تعیین شده بود که با توجه به حجم باقی مانده و بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، زمان کلاس گذاری سواد آموزی تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

وی افزود: بر همین اساس، آموزش دهندگان می توانند در این فرصت، نسبت به جذب، ثبت نام و تشکیل کلاس اقدام و حجم ابلاغی باقی مانده را پوشش دهند.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت پوشش حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان ارائه داد و اظهار کرد: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، عملکرد دوره سواد آموزی استان ۵۹.۰۴ درصد، دوره انتقال ۷۸.۵۹ درصد و دوره تحکیم نیز ۸۷.۷۳ درصد است.

خسروی ادامه داد: اگر چه در انجام فعالیت ها، کمیت و پوشش حجم دوره های سواد آموزی مهم است اما کیفیت کار مهم تر است و باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: صحت و سلامت کار مهم ترین اولویت کاری است و در این راستا، برنامه نظارت و ارزیابی در دستور کار استان قرار دارد و با حضور تیم نظارتی، علاوه بر بازدید از کلاس های سواد آموزی، تمام فعالیت و اقدامات، پرونده ها و مستندات اداری و پرداخت های مالی به صورت دقیق بررسی، رصد و کنترل می شود.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از مردم استان خواست در فرصت باقی مانده، افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف ( ۱۰ تا ۴۹ سال) را برای ثبت نام در کلاس های سوادآموزی تشویق کنند تا با عزم عمومی و مشارکت جمعی، معضل بی سوادی در سطح استان فرهنگی کردستان ریشه کن شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن