مناطق و پراکندگی

اصلاحات اقتصادی راه برون رفت از شرایط کنونی

آوای سنت: استاد حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد ایجاد اصلاحات اقتصادی برای برون رفت از مشکلات را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباقی شیرمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه خیرآباد تایباد با انتقاد از مخالفت با حجاب گفت: ما آزادی ضد اخلاقی نمی‌خواهیم و کشف حجاب توسط برخی را تایید نمی کنیم. این‌ گونه اعمال، ضد دین و ضد اسلام هستند. ما به امنیت مذهبی نیاز داشته و مطالبات این است که مشکلات اقتصادی بر طرف گردند. به جایی رسیده‌ایم که مردم نه تنها از علماء که از دین هم زده شده‌اند. مشکلات در امور عادی تاثیر گذاشته و گروهی از مردم ایمان ضعیفی را که داشته‌اند از دست داده‌ و منکر بسیاری ارزش ها می شوند.

بنده ی طلبه امروز با این لباس نمی‌توانم در شهرهای بزرگ قدم بزنم، زیرا امنیت کافی ندارم.

کشور ما پر از منابع و معادن غنی است و لذا گلایه مردم بر حرکت کند اقتصاد وارد می باشد. امروز ملل دیگر از معادن و منابع ما بهره برده و تغدیه می‌ شوند، پس انتظار می رود در سرزمینی که جزو متمدن ‌ترین و ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه به حساب می آید، مردم از فقر، فلاکت نجات پیدا کنند.

مولانا شیرمحمدی وضعیت حال حاضر اقتصادی را شایسته مردم ندانست و افزود: در سال هجده هجری قمری و در زمان حضرت عمر رضی الله عنه، قحطی به سرزمین حجاز آمد، به شکلی که تعداد بیشماری به هلاکت افتادند. این مسئله خلیفه مسلمین را پریشان احوال کرد. نخستین اقدام ایشان این بود که اثر قحطی را به خانه خود برد تا خود و اعضای خانواده احساس گرسنگی کنند. آن حضرت تا چند روز غذا نمی خورد به نحوی که رنگ صورتش تیره و چهر‌ه‌ اش چروک گردید. اطرافیان به عمر رضی الله عنه سفارش کردند تا غذا بخورد، لیکن آن حضرت قسم یاد کرد تا مادامی که فقیرترین شخص غذا نخورد، لب به طعام نمی ‌برد.

متاسفانه وضعیت امروز کشور باعث تاسف شده است. آن تعداد از مردم که در مرکز و پایتخت زندگی لاکچری دارند، چه موقع به فکر محرومان و زباله‌گردان جامعه می‌افتند؟ شکم سیر از حال گرسنه چه خبر دارد!

استاد حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد با تاکید بر ضرورت ایجاد اصلاحات اقتصادی عنوان نمود: لازم است تحولاتی در نظام اقتصادی کشور صورت گیرد. فقر چیز بدی است. زمانی که فقر بر جامعه تسلط پیدا کند، بدترین کارها اتفاق می افتند. فقر موجب بدترین جنایت‌ها، فساد، فحشا، آدم‌کشی، آدم ربایی، سرقت، چپاول و بی ‌دینی می‌ شود. درخواست از دولت مردان این است که در کلیه مسائل عادل باشند. بحمدالله آزادی وجود دارد و جای انکار نیست.

مبلغین فعالیت های خودشان را ادامه می دهند. در مساجد امکانات به قدر نیاز وجود دارند. مدارس مسیر پیشرفت را دنبال می کنند، با این حال می طلبد که آزدی به شکل کامل معنا شود و هر شهروندی با هر عقیده‌ و هر مسلمانی در هر نقطه از این سرزمین با راحتی و امنیت عبادت خدا را به هر شکلی که می خواهد، انجام دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن