اخبارخارجی

پیامبر اسلام، ترامپ و پوتین؛ شخصیت‌های مورد علاقه اردوغان

آوای سنت : رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از پیامبر اسلام به‌عنوان شخصیت الهام‌بخش و از روسای جمهوری فعلی آمریکا و روسیه، به‌عنوان شخصیت‌های مورد توجه و علاقه‌اش نام برده است.

به گزارش آوای سنت به نقل از بی بی سی ، آقای اردوغان در جریان یک سخنرانی در دانشگاهی در آنکارا گفته قاره اروپا دچار «یک بحران جدی در زمینه رهبری» شده‌است.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این سخنرانی در ۱۹ آذر ماه در مورد شخصیت‌هایی سخن می‌گفت، که توجه، علاقه و یا احترام او را بر می‌انگیزند.

رجب طیب اردوغان، دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را به‌خاطر اینکه در بیان عقایدش فرد «روراستی‌ست» ستوده است: «چه او را دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، آقای ترامپ نام مهمی‌ست».

او افزوده ترامپ «نقشه‌های پنهانی ندارد» و «مسائل را خیلی روشن و باز به من می‌گوید، و من هم خیلی رک و راست با او صحبت می‌کنم».

‌گه‌گاه اظهارات و نامه‌های رد و بدل شده بین دو رئیس‌جمهوری در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز می‌شوند. از جمله نامه‌ای که ترامپ به رئیس‌جمهوری ترکیه در مورد حمله به شمال سوریه نوشته بود، در مورد پیامدهای این عملیات نظامی هشدار داده و گفته بود: «احمق نباش».

از دیگر شخصیت‌هایی که احترام رجب طیب اردوغان را بر می‌انگیزند، ولادیمیر پوتین است که به گفته رئیس‌جمهوری ترکیه او نیز «نقشه پنهانی ندارد».

پوتین و دولت تحت رهبری او از سوی کشورهای غربی به دخالت‌های سیاسی، نظامی و انتخاباتی در دیگر کشورها متهم هستند. مسکو این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

رجب طیب اردوغان با ستایش رهبران پیشین آلمان و ایتالیا، گرهارد شرودر و سلویو برلوسکنی، گفته اروپا در حال حاضر با «خلاء رهبری روبه‌رو شده‌است».

اردوغان در میان شخصیت‌های تاریخی مورد علاقه و احترام خود، به پیامبر اسلام و آتاتورک اشاره کرده و می‌گوید الهام‌بخش او هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن