اخبارداخلی

پیام تسلیت جمعی از علما، نمایندگان مجلس و مسئولین استان های غرب کشور به مناسبت حادثه تلخ برای ۳ شهروند حافظ محیط زیست.

آوای سنت: در پی درگذشت شهادت گونه سه تن از حافظان محیط زیست در آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در استان کرمانشاه تنی چند از علما، نمایندگان مجلس یازدهم، مسئولین دولتی و نهاد های مردمی در استان های غرب کشور نسبت به این حادثه دردناک واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا حاج ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه طی پیامی ضمن اظهار تاثر شدید، با بازماندگان این حادثه اظهار همدردی کرد.

ماموستا دکتر عبدالسلام امامی امام جمعه اهل سنت مهاباد نیز در سخنانی گفت: باید پذیرفت سرمایه های بسیار ارزشمندی مانند این سه شهید نامور کردزبان پاوه ای که بسیار پردل و قهرمانانه در میدان پیکار نابودی طبیعت، دفاعی جانانه نمودند، مشحون برگی دیگر از اوراق شهامت و دلاوری این ملت شدند.

همچنین ماموستا ملا لقمان امینی هم خود را در غم از دست رفتن حافظان محیط زیست شریک دانست. همزمان آرش زره تن لهونی نماینده اورامانات که رسیدگی زیادی به موضوع بعمل آورده است در جمع مردم ماتم زده پاوه حضور یافته و به تسلای خاطر بازماندگان و دوستداران طبیعت پرداخت.

دفتر روابط عمومی و ارتباط رسانه ای محسن فتحی نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره نیز در اینباره نوشت: عروج خالصانه فرزندان شجاع اورامانات را که جان خود را در راه حفاظت از محیط زیست تقدیم کردند به مردم داغدار شهرستان پاوه و کلیه فعالین سازمان های مردم نهاد تسلیت عرض می نماییم.

جلال محمود زاده نماینده مهاباد حادثه مذکور را دردناک خواند و اظهار داشت: شهادت و از دست رفتن سه نفر از جوانان، دوستداران و فعالان محیط زیست در جریان آتش سوزی منابع طبیعی و جنگل های پاوه باعث تأسف و اندوه فراوان اینجانب و مردم شریف مهاباد و فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس گردید.

منصور مرادی نماینده دوره دهم مجلس از حوزه مریوان و سروآباد در این خصوص ابراز کرد: با کمال اندوه خبر دردناک فوت سه تن از لاله های رنگین دیارکرمانشاه و شهرستان پاوه را شنیدیم. دریافت این خبر در شرایطی اتفاق افتاد که درختان و زیستگاه زیبای زاگرس مدت هاست در حال آتش سوزی است و باز هم مثل همیشه مردم و جوانان غیور کردستان و کرمانشاه خود را به دل آتش زدند تا بتوانند آن را مهار کنند.

در این راستا سید علاءالدین حیدری مسئول پیگیری های ویژه استاندار کرمانشاه، رستگار یوسفی فرماندار جوانرود، جمعی از اساتید دانشگاه رازی و علوم پزشکی استان کرمانشاه، احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه، دانا آذری شهردار پاوه، شهرداری و شورای شهر نوسود، شهرداری و شورای شهر باینگان، فرمانده هنگ مرزی پاوه، یداله شکری فرماندار ثلات باباجانی، وطنی شهردار نودشه، شورای اسلامی شهر پاوه، ابراهیم فتاحی دبیرکل مجمع هماهنگی اصلاح طلبان کرمانشاه، روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح شعبه استان کرمانشاه، دفتر جماعت و اصلاح پاوه، نویسندگان رسانه های محلی، روسای برخی ادارات، جامعه فرهنگیان، اعضای انجمن های مردم نهاد و گروه های طرفدار محیط زیست با ارسال پیام های جداگانه درگذشت حماسی جوانان خطه اورامانات را تسلیت گفتند.

لازم به اشاره است که مختار خندانی، یاسین کریمی و بلال امینی از موسسین و اعضای انجمن ژیوای پاوه به هنگام اطفا حریق مناطق بوزین و مرخیل در هشتم ماه تیرماه جاری متاسفانه جان شیرین خود را از دست دادند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن