اخبارداخلی

امکانات مقابله با آتش سوزی را فراهم کنید تا جان دوستداران محیط زیست به خطر نیافتد.

آوای سنت: رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در پی جان باختن سه نفر از فعالین زیست محیطی شهرستان پاوه در پیامی ضمن تسلیت گفت: بارها از رئیس جمهور و مسئولین امر بازخواست نموده ام و مجدد درخواست دارم هر چه سریعتر نسبت به تأمین امکانات لازم جهت جلوگیری از ایجاد و تشدید آتش سوزی منابع طبیعی و مناطق جنگلی اقدام عاجل نموده تا جان جوانان و دوستداران محیط زیست بیش از این بدلیل نبود امکانات لازم در حوادث مشابه به خطر نیافتد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، در پیام نماینده مهاباد آمده است؛ حادثه دردناک، شهادت و از دست رفتن سه نفر از جوانان، دوستداران و فعالان محیط زیست (بلال امینی ، مختار خندانی و یاسین کریمی) در جریان آتش سوزی منابع طبیعی و جنگل های پاوه باعث تأسف و اندوه فراوان اینجانب و مردم شریف مهاباد و فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس گردید.

قطعا حادثه مرگ قهرمانانه جوانان و دلسوزان محیط زیست مناطق کردنشین هر چند بسیار تلخ و جانکاه بوده اما نشان از دلسوزی، عشق به میراث طبیعی کردستانات، زادگاه و وطن دوستی جوانان کرد را دارد و یادآور فداکاری مردانی همچون شهید شریف باجور و همراهانش است که بخاطر حفاظت از منابع طبیعی خدادادی جان ارزشمند خود را از دست دادند.

اینجانب ضمن ابراز تأثر و اندوه فراوان خود و تسلیت به تمام مردم فهیم مناطق کردنشین از جمله استان کرمانشاه و شهرستان پاوه، فعالین زیست محیطی و خانواده های این عزیزان همچنانکه قبلا نیز بارها از رئیس جمهور و مسئولین امر بازخواست نموده ام مجدد درخواست دارم هر چه سریعتر نسبت به تأمین امکانات لازم جهت جلوگیری از ایجاد و تشدید آتش سوزی منابع طبیعی و جنگل های مناطق کردنشین و سایر مناطق جنگلی اقدام عاجل نموده تا جان جوانان و دوستداران محیط زیست بیش از این بدلیل نبود امکانات لازم در حوادث مشابه به خطر نیافتد و دوباره شاهد از دست رفتن و شهادت فرزندانمان در آینده نباشیم.

اواسط خرداد ماه سال جاری بود که چند تن از نمایندگان مجلس از عدم تامین امکانات لازم برای جلوگیری از ادامه آتش سوزی جنگل های زاگرس در تذکر کتبی به رئیس جمهور انتقاد کردند.

در آن زمان جلال محمودزاده در اظهاراتی گفت: علیرغم آتش‌سوزی های شدید در جنگل‌های زاگرس و غرب کشور، متاسفانه دولت کمترین امکانات لازم را برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس فراهم نکرده است. این در حالی است که جنگل‌های زاگرس میراث گذشتگان و آیندگان کشور بود بوده و حفظ حوزه های جنگلی از وظایف مهم دولت است.

وی ادامه داد: چارت سازمانی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست به حدی تاسف بار است که در آن مناطق، سه چهارم پست‌های سازمانی خالی بوده، اما دولت اقدام به کارگیری نیروهای جدید نمی کند و برای مهار آتش سوزی ادارات منابع طبیعی حتی بیل و کلنگ و ابزار و وسایل لازم ندارند. این در حالی است که ادارات مذکور باید با آخرین امکانات مهار آتش از جمله هواپیما اطفاء حریق و غیره مجهز باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن