اخبارخارجی

چالش جدید دولت مودی علیه مسلمانان

ممنوعیت فروش برای بازرگانان مسلمان در جشنواره هندوها

آوای سنت : رسانه های هندی از اقدام جدید هندوهای تندرو علیه فروشندگان و بازرگانان مسلمان در طول فعالیت های جشنواره هندوها در ایالت کارناتا خبر دادند.

به نقل از الجزیره، رسانه های هندی گزارش دادند: فروشندگان و بازرگانان مسلمان اجازه ندارند غرفه ها و گاری های دستی خود رادر ایالت کارناتاکا در طول فعالیت های جشنواره کوت ماریکامپا جاتری که از دوم فروردین مطابق با ۲۲ مارس برگزار می شود، نصب کنند.

این درحالی است که فروشندگان هندی از سایر ادیان به طور معمول کار خود را ادامه می دهد. این اقدام یک حرکت تشدیدی جدید و تبعیض آمیز علیه مسلمانان هندی در این کشور است.

کمیته برگزارکننده این جشنواره اعلام کرد: فروشندگان مسلمان از انجام کارخود در شهر شیواموجا در جنوب غربی ایالت کارناتاکای هند در طول جشنواره پنج روزه منع خواهند شد. این ممنوعیت فعالیت در واکنش به خواسته جنبش ملی گرای هندو(هندوتوا) صورت گرفته است.

برگزارکنندگان این جشنواره تصمیم دارند تا گروه های متعلق به جنبش هندوتوا تعیین فروشندگان و بازرگان را برعهده بگیرند که چه کسانی اجازه فروش در این جشنواره به جز مسلمانان را دارد.

تحت فشار قرار دادن برگزار کنندگان این جشنواره به رهبری سازمان های سیاسی راست‌گرای هندو مانند حزب بهاراتیا جاناتا و سازمان های باجرنگ دال و ویشوا هندو پریشا(شورای جهانی هندو) انجام می شود.

برهمین اساس، برگزارکنندگان جشنواره، «سوجی مری پوجا» فروشنده مسلمان را از حضور در محل اقامتش در معبد هوساماریجودی در شهر کاوپ در ایالت کارناتاکا منع کردند،جایی که در ۲۲ مارس به درخواست نمایندگان جنبش هندوتوا این جشنواره برگزار می شود.

برخی از ایالت های هند نقض گسترده ای علیه مسلمانان انجام می دهند، به طوری ایالت کارناتاکا پیش از این، حکم ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان را در برخی از مدارس و موسسات اموزشی صادر کرد.

ایالت کارناتاکا توسط حزب بهاراتیا جاناتا اداره می شود که اعضای آن از تصمیم ممنوعیت حمایت کردند. اگرچه برخی از ائتلاف های سیاسی دیگر از این تصمیم انتقاد کردند.

حزب بهاراتیا جاناتا قوانین و سیاست‌های تبعیض آمیزی را به طور سیستماتیک علیه اقلیت های دینی به ویژه مسلمانان اتخاذ کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن