اخبارخارجی

چهره های تاثیر گذار اسلامی در سال ۲۰۱۹

آوای سنت : از آنجا که ما سال نو را با آرزوها ، رویاها ، برنامه ها و پیش بینی های فراوان استقبال می کنیم ، می خواهیم نگاهی به عقب بیندازیم و برخی از کارهای خوب و قابل توجه و اعمال الهام بخش بشریت را در سال ۲۰۱۹ جشن بگیریم.

بنابراین ما این سوال را برای مخاطبان خود در فیس بوک قرار می دهیم: چهره های مسلمان سال شما چه کسانی هستند؟ و در اینجا نحوه رای گیری آورده شده است:

در صدر این لیست مفتی اسماعیل منک ، مفتی بزرگ جهان از مفتی زیمبابوه قرار دارد.
سپس به دنبال مسجد لینوود امام آلابی لاتف که در طی حمله تروریستی نیوزلند جان چندین نفر را نجات داد .
مقام سوم توسط دکتر اینگرید ماتسون ، یک رهبر مذهبی مسلمان ، استاد مطالعات اسلامی و یک فعال بین ادیان گرفته شد.

آنها از بین ۱۵ شخصیت برجسته مسلمان انتخاب شدند. ما آنها را به عنوان یک آلبوم عکس در فیس بوک به اشتراک گذاشتیم و به مخاطبان فیس بوک اجازه دادیم با دلخواه موارد دلخواه خود را انتخاب کنند. نیکلا تیلور ، از تیم بازاریابی AboutIslam ، گفت: کسانی که بیشترین لایک را دارند ، برنده هستند .

وی گفت: “من معتقدم تمام چهره های (مسلمان) منتخب چیزهای زیادی را به امت می آورند. همه آنها دانشمندان و رهبران و افرادی محترم هستند که باید در تلاش های آنها در جامعه اسلامی تلاش کنیم.
آسان است بدانید که چرا مفتی منک برنده است ، زیرا او هم به جوانان و هم برای نسل های قدیمی جذابیت گسترده ای دارد. او سخنان خود را عقل و شوخ طبعی می کند. همچنین دیدن یک زن که در رده های بالای ۳ قرار دارد بسیار عالی است و دکتر متسون در کار خود بسیار چشمگیر است. ”

در اینجا شرح مختصری برای هر یک از سه برنده آورده شده است:

مقام اول: مفتی اسماعیل منک
به عنوان مشاور بیش از ۲۰ سال ، دکتر مفتی اسماعیل منک یک محقق برجسته جهانی اسلامی است که در زیمبابوه متولد و بزرگ شده است.
وی شریعت را در مدینه تحصیل کرد و دارای مدرک دکتری ارشاد اجتماعی از دانشگاه آلدرزگیت است. کار مفتی منک به رسمیت شناخته شده است و او همیشه از سال ۲۰۱۰ در فهرست “۵۰۰ نفر از مؤثرترین مسلمانان جهان” قرار داشته است.
او به طور منظم در AboutIslam همکاری می کند. می توانید مقالات بیشتری را دراین سایت بیابید .

مقام دوم: امام علبی لاتف
مسجد لینوود امام آلابی لاتف ذیرالله پس از عمل قهرمانانه و پرحاشیه خود در حادثه غم انگیز کریستچرچ در ۱۵ مارس به شهرت رسید.
وی طی حمله تروریستی نیوزلند جان چندین نفر را نجات داد. امام لاتیف با دیدن تروریست در جلو ، به همه نمازگزاران گفت که برای قسمت دوم خدمات دعای مسلمین به طبقه پایین بیایند.
امام نیز با یک عبادت عبدالعزیز که یک دستگاه کارت اعتباری را به روشی که او برای پرتاب تیرانداز از آن استفاده کرده بود ، از مسجد خارج شد. در حالی که این اتفاق می افتاد ، لاتف گفت که او سعی کرد از آن زمان برای ایمن کردن درها و بیرون نگه داشتن فرد مسلح استفاده کند.
اقدامات سریع وی جان ده ها تن از نمازگزاران مسلمان را که برای نماز جمعه در داخل مسجد بودند ، نجات داد.

مقام سوم: دکتر اینگرید متسون
دکتر اینگرید ماتسون رئیس انجمن لندن و ویندزور در مطالعات اسلامی در کالج دانشگاه هورون در دانشگاه غربی کانادا است.
دکتر ماتسون در کانادا و ایالات متحده تحصیل کرده و موفق به اخذ مدرک دکترا شد. از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۲ به عنوان استاد مطالعات اسلامی در حوزه علمیه هارتفورد در سی تی اس ، جایی که اولین برنامه فارغ التحصیل معتبر فارغ التحصیل شده برای کلیساهای مسلمان در آمریکا را تدوین و کارگردانی کرد و به عنوان مدیر مرکز مک دونالد برای مطالعه فعالیت کرد. اسلام و روابط مسیحی – مسلمان.

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۱ دکتر ماتسون به عنوان معاون رئیس جمهور ، سپس به عنوان رئیس انجمن اسلامی آمریکای شمالی (ایالات متحده) ، اولین زنی بود که در هر یک از سمتها خدمت می کرد. نوشته های وی ، اعم از دانشگاهی و عمومی ، در درجه اول به تفسیر قرآن ، اخلاق کلامی اسلامی و روابط بین ادیان می پردازد. کتاب او ، “داستان قرآن” ، پرفروش دانشگاهی است و توسط بنیاد ملی ایالات متحده برای علوم انسانی برای گنجاندن در برنامه “فرهنگ های پل سازی” خود انتخاب شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن