اخبارخارجی

کاخ سفید رابط جدید جامعه مسلمانان را منصوب کرد

آوای سنت : سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، مازن بصراوی را به عنوان مشاور ارشد و رابط کاخ سفید با جوامع مسلمان آمریکا منصوب کرده است.

به نقل از Religion News، این انتصاب پستی توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حذف شده بود، که بار دیگر فعال شده است. چندین گروه مسلمان از انتصاب بصراوی استقبال کرده‌اند.

در بیانیه‌ای از شورای روابط عمومی مسلمانان (Muslim Public Affairs Council) آمده است: با پیشینه قوی بصراوی در حوزه حقوق مدنی و دفاع از آن، این امر گامی مهم و رو به جلو در تلاش برای نمایندگی مسلمانان است و ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم بصراوی چه دستاوردی را به ارمغان می‌آورد.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) نیز این انتصاب را ستود و ادوارد احمد میچل، معاون این شورا در بیانیه‌ای گفت که امیدوار است بصراوی برای رسیدگی به موضوعاتی مانند اسلام‌هراسی بنیادی در برنامه‌های اجرای قانون فدرال، تهدید جنایات نفرت و حمایت از آزادی شعائر دینی تلاش کند.

سخنگویان دفتر مطبوعاتی کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا پیش‌تر خبر این انتصاب را تأیید کرده بودند.

ترامپ بسیاری از پست‌های مربوط به امور دینی را که توسط رؤسای جمهور قبلی ایجاد شده بود، تغییر داده یا حذف کرده بود، به‌ویژه پست‌های ایجاد شده توسط رئیس جمهور اسبق باراک اوباما.

بصراوی که از پدر و مادری مصری ـ سعودی در اوهایو زاده شده،‌ قبل از پیوستن به شورای امنیت ملی، به عنوان وکیل دادگستری در بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری ایالات متحده خدمت می‌کرد، جایی که در سال ۲۰۱۲ با موفقیت از حق تأسیس یک مرکز اسلامی در شهر مورفرسبورو در ایالت تنسی دفاع کرد. علاوه بر این بصراوی رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان ویرجینیا است که از زمان منصوب شدن توسط فرماندار تری مک آلیف در سال ۲۰۱۷ در آنجا خدمت کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن