اخبارخارجی

یک مدرسه حفظ قرآن و بخشی از یک مسجد ۲۵۰ ساله در هند تخریب شد

آوای سنت : مقامات هندی یک مدرسه حفظ قرآن و بخشی از یک مسجد ۲۵۰ ساله در دهلی نو را تخریب کردند.

به نقل از الجزیره، مقامات هند مدرسه حفظ قرآن کریم و بخشی از یک مسجد ۲۵۰ ساله در بازار بنگالی در دهلی نو پایتخت هند را به بهانه عریض کردن جاده تخریب کردند.

این مدرسه که مقامات بدون هشدار تصمیم به تخریب آن گرفتند، نزدیک به ۱۲۰ کودک را در خود جای داده است که اکثر آنها فقیر هستند و در حال تحصیل و زندگی در داخل مدرسه هستند.

بناهای اسلامی در هند به ویژه تاریخی، از کارزارهای تخریب توسط دولت و حملات تندروهای هندو رنج می برند.

در ماه‌های اخیر، شهرها و ایالت‌های هند شاهد حملات گسترده و سیستماتیک علیه اقلیت مسلمان بوده‌اند. یکی از ایالت‌ها به دلیل حمایت سیاستمداران هندی و درخواست‌های آنها برای اجرای این ممنوعیت در سایر ایالت‌ها، حجاب را در مدارس ممنوع کرده است.

در ژانویه گذشته، مقامات هندی بخش بزرگی از مسجد تاریخی«شاهی» در شهر الله آباد، اوتار پرادش را به بهانه تعریض جاده عمومی تخریب کردند.

رسانه های محلی گزارش دادند که این مسجد که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده بود، چند روز قبل از رسیدگی قوه قضاییه به شکایت مبنی بر توقف روند تخریب، ویران شد، زیرا دادگاه عالی پیشتر درخواست توقف تخریب آن را رد کرده بود.

مسلمانان نزدیک به ۱۳ درصد از ساکنان هند را تشکیل می دهند. از زمان روی کارآمدن حزب بهاراتیا جاناتا، موجی از خشونت علیه مسلمانان این کشور به راه افتاده است و جرایم نژادپرستانه علیه آنها افزایش یافته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن