اخبارداخلی

کارگروه مقابله با بی‌حجابی و رفتارهای غیراخلاقی در کردستان تشکیل شد

آوای سنت : کارگروه مقابله با بی‌حجابی و رفتارهای غیراخلاقی در اصناف کردستان با محوریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل شد.

نشست هم‌اندیشی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت‌های اجتماعی سپاه بیت‌المقدس، دادستانی، صدا و سیما، حراست دانشگاه‌ها، پلیس‌های اماکن و امنیت اخلاقی، معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با موضوع حجاب و عفاف و مقابله با رفتارهای غیراخلاقی در صنوف مختلف صبح روز پنجشنبه در سنندج برگزار شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با انتقاد از رویکر برخی مسوولین در استان، اظهار داشت: برخی از مسوولین استان گاهی اوقات توجهی به دغدغه‌ها و مطالبات مردم ندارند.

علی‌اصغر حسینی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در ترویج فساد اخلاقی در جامعه ایرانی، افزود: رسانه‌های دشمن ذهن جوان ایرانی را به انحراف می‌کشانند.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات برخورد با بی‌حجابی لازم است چون عده‌ای مأموریت دارند تا مروج بی‌حجابی در جامعه باشند.

حسینی بر لزوم ورود ارگان‌های مرتبط به مبحث رفتارهای غیراخلاقی در صنوف مختلف از جمله رستوران‌ها، خانه‌باغ‌ها، کافه‌ها و… تاکید کرد و گفت: باید بساط بی‌اخلاقی در این صنوف برچیده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از دبیران ستادهای امر به معروف در شهرستان‌ها خواست تا آسیب‌های اجتماعی شهرستان خود را احصا و صحت‌سنجی کرده و به استان ارجاع دهند.

وی افزود: دادستان استان کردستان قول مساعد داده است تا در هر شهرستان یکی از قضات با تجربه را به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهد.

برخی اقدامات به ظاهر فرهنگی به شأنیت مدیران ضربه می‌زند

مسعود ولیئی معاون اجتماعی سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز با بیان اینکه در شرایط جنگ هستیم و باید از جان و دل برای دفاع از نظام مایه گذاشت، گفت: دشمن در صدد اندلسی کردن نظام اسلامی است و برای این کار روی قشر نوجوان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گران امر به معروف و امور اجتماعی، باید مردم را نسبت به بی‌تفاوت نبودن حساس کنند، به موضوع شعار زن، زندگی، آزادی گریزی زد و گفت: این شعار به دنبال انقلاب جنسی در جامعه بود.

ولی‌ئی با اشاره به موضع برخی مسوولان فرهنگی در استان نسبت به برنامه‌های فرهنگی، عنوان کرد: ما کردها هیچگاه رقاصه نبوده‌ایم و نباید فرهنگ مردم کردستان در هه‌لپه‌رکی خلاصه کرد.

وی عنوان کرد: برخی اقدامات به ظاهر فرهنگی به شأنیت مدیران استان کردستان ضربه می‌زند.

معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه سرمایه‌های معنوی در استان به شدت کاهش یافته است، گفت: کار به جایی رسیده است که در مراسم جشن پیامبر(ص) به جای دف‌نوازی مراسم رقص برپا می‌کنند، دانش‌آموزان به محض خروج از مدرسه اقدام به کشف حجاب می‌کنند، مساجد خالی از قشر جوان شده است، سبک زندگی در مناطق بالاشهر تغییر کرده و به جای فرزندآوری به نگهداری از سگ روی آورده‌اند و موارد دیگری از این قبیل وجود دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن