اخبارداخلی

کاهش چشمگیر مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان

آوای سنت : رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با کاهش مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان، این شاخص در سال‌های اخیر در استان به ۱۵ در صد هزار تولد زنده رسیده است.

حبیب غزنوی اظهار داشت: با کاهش مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان، این شاخص در سال‌های اخیر در استان به ۱۵ در صد هزار تولد زنده رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در سال ۲۰۲۰ شاخص مرگ مادران باردار در سطح کشور به ۲۲ در صد هزار تولد زنده کاهش یافته که حاصل تلاش‌ها و مراقبت‌های دقیق و مناسب بهداشتی و درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: این شاخص در حال حاضر در سیستان و بلوچستان با کاهش چشمگیر به ۱۵ در هر صد هزار تولد زنده رسیده است.

غزنوی گفت: این شاخص در کشورهای همسایه ما از جمله افعانستان و پاکستان ۶۳۸ و ۱۲۴ در هزار است که قابل قیاس با جمهوری اسلامی ایران نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد:  در حال حاضر در بهترین نظام‌های اقتصادی و سلامت دنیا این شاخص حدود ۲۱ در هر صد هزار تولد است. این شاخص‌ها را مرهون خدمات بهورزان، کاردان‌ها، ماماها و پزشکان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور است، گفت: همجواری سیستان و بلوچستان به دو کشور افغانستان و پاکستان که پایین‌ترین شاخص‌های سلامت را دارند باعث شده از نظر پیشگیری از انواع بیماری‌ها مانند فلج اطفال، سرخک و مالاریا فعالیت‌های گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی هموطنان صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: خوشبختانه در بیست و چهار سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به فلج اطفال در سطح استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن