اخبارداخلی

کردهای منطقه و ظلم مستمر و تاریخی

عثمانی:کردها چه هیزم تری به دولت های منطقه فروخته اند

آوای سنت: محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر دیروز (یکشنبه) مجلس، در نطق میان دستور خود اظهار داشت: امروز می‌خواهم از کم‌لطفی‌ها و کم‌کاری های دولت نسبت به بوکان سخن نگویم،زیرا هر آنچه لازم بوده گفته‌ام، نوشته‌ام و پیگیری کرده‌ام اما متاسفانه حداکثر کاری که دولت حاضر است در بوکان ما انجام دهد همین میزانی است که مردم شاهد آن هستند و در آینده زمینه قضاوت منصفانه مردم از عملکرد، بهتر فراهم خواهد شد.

وی افزود: کردها چه بدی نسبت به کشورهایشان داشته‌اند که این گونه مورد بی مهری، ظلم و ستم قرار می‌گیرند؛ چرا کردها در معادلات سیاسی منطقه همواره مورد معامله و وجه مصالحه قرار می‌گیرند.

علت خیانت مستمر به کردها

نماینده مردم بوکان در مجلس دهم افزود: چرا برای تحقق رویای دیرینه کردها زمین و زمان دست به یکی می‌شوند و آنها را دچار خطای استراتژیک می‌کنند؛ چرا از کردها در جهت مرزداری و مبارزه با تروریسم استفاده می‌شود، اما پس از انجام مسئولیت انسانی آنها با رفتار غیرانسانی دیگران و خیانت جامعه بین الملل مواجه می شوند؟

چرا کردها را به مذاکره فرا می‌خوانند اما با تیر و ترور و لشکرکشی از آنها و مردمانشان پذیرایی می کنند؟ چرا کردها کمترین سهم را از رفاه، اشتغال و سرمایه گذاری در کشورهایشان دارند و به عنوان شهروند درجه دو به حساب می آیند و محرومیت تنها ارث دولت ها در مناطق کردنشین بوده و است؛ کردها چه هیزم تری به دولت ها فروخته اند که باید این گونه با آنها برخورد شود آیا کردها جز حقوق حقه و شهروندی برابر چیزی دیگری می خواهند که این گونه مورد ظلم قرار می گیرند.

حمله وحشیانه ترکیه به کردها

عثمانی افزود: امروزه این بی مهری فراگیرتر شده و با سکوت و چراغ سبز همگان و اردوغان ملعون و دیکتاتور که امروز به هیتلر جهان اسلام مبدل شده است، کردهای مظلوم سوری را مورد حمله وحشیانه قرار داده و مردم بیگانه کرد تنها به جرم کرد بودن به خاک و خون کشیده می شوند؛ دولت ها باید بدانند که سکوت آنها در این فاجعه تاریخی لکه ننگی بر تارک آنها خواهد بود و از سویی عقده ای را بر دل همه کردهای جهان ایجاد خواهد کرد که روزی این عقده ها گشوده و دولت ها ناچار باید هزینه آن را بپردازند.

نقش پیشمرگه ها در مبارزه با تروریسم

وی گفت: امروزه جهان به ویژه کشورهای منطقه به پیشمرگان سوریه بدهکار هستند زیرا آنها با کمک سپاه قدس ریشه داعش را در منطقه خشکاندند و امنیت امروز ما، اروپا، آمریکا و خاورمیانه ناشی از فداکاری نیروهای پیشمرگ در سوریه است اما پاسخ این فداکاری را امروزه با گلوله و بمباران دریافت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آمریکای خیانتکار که امروز در سوریه به کردها خیانت و اسرائیل غاصب که دیروز در کردستان عراق به کردها خیانت کرد امروز به منفورترین حکومت ها در اذهان عمومی ما کردها و آزادگان عامل تبدیل شده اند و تا کردی هست این خیانت ها فراموش نخواهد شد و مردم ما این فتنه را زیر سر آمریکا، روسیه و همه همپیمانان آنها می دانند، اما باید ساکتین فتنه نیز بدانند که آنان نیز شریک این جرم هستند و مدعیان حقوق بشر باید شرم کنند و از بشر و حقوق بشر صحبتی به میان نیاورند.

نماینده مردم بوکان در مجلس دهم خطاب به نمایندگان، تصریح کرد: ما کردها تنها یک جرم داریم و آن این است که مَردیم حتی وقتی که مُردیم.

 فرهنگ حسینی یعنی عمل به تکلیف

وی با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی(ع)، گفت: بنده به عنوان یک ایرانی و کرد اهل سنت برداشتم از شهادت امام حسین ( ع ) عمل به تکلیف است؛ فرهنگ حسینی یعنی انسان ها باید به تکلیف خود عمل کنند و نتیجه را به خدا واگذار کنند؛ امروز منِ کردِ ایرانی از شما نمایندگان ملت و دولت انتظار دارم در این مقطع تاریخی در مقابل اردوغان فاشیسم، قاتل و جانی موضع حسینی و انسانی بگیرید و ضمن محکوم کردن این جنایات اقدامی عملی در جهت توقف نسل کشی رژیم منفور ترکیه و اردوغان ملعون انجام دهید که به طور قطع این اقدام انتظار همه آزادگان جهان به ویژه کردهایی است که همچون من ایران را از جان دوست دارند؛ به هیچ وجه و طبق هیچ بهانه ای سکوت قابل بخشش نیست و نخواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن