اخبارداخلی

گلایه های تند منتخب مردم زاهدان از تصمیمات جدید کرونایی دولت

اعلام وضعیت سفید در سیستان و بلوچستان اشتباه است

آوای سنت : فداحسین مالکی نماینده منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای سرگشاده به سخنان رئیس جمهور در خصوص اعلام وضعیت سفید در استان سیستان و بلوچستان از خود واکنش نشان داد.

آقای روحانی؛ اگر سلامتی و جان سیستان و بلوچستانی ها برای شخص شما مهم نیست، برای نظام مهم است.

جناب آقای روحانی
رئیس جمهور محترم

سلامٌ علیکم؛
امروز صحبتهای جنابعالی در خصوص اعلام وضعیت سفید در برخی استانهای جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان و امکان از سرگیری فعالیت کسب و کارها و حتی آموزش و پرورش در این استان را شنیدم و مانند همه مردم بسیار متعجب و نگران شدم! گویا حضرتعالی از آنچه در هفته های اخیر در این استان گذشته اطلاعی ندارید! هرچند اگر اینگونه باشد باید به حال مردم مظلوم این استان گریست، اما بنده موظفم شما را در جریان چند مورد از این اتفاقات قرار دهم.
در روزهای پایانی سال ۹۸، علی رغم هشدارهای متعدد و تلاشهای فراوان، چنان موجی از مسافران نوروزی به این استان سرازیر شد که بستن برخی مسیر ها هم نتوانست تأثیر چندانی در این خصوص داشته باشد. به دنبال این مسأله نگرانی ها تا حدی بالا رفت که خود بنده در تماسی تلفنی با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر تشریح شرایط و پیامدهای خطرناک آن، از ایشان درخواست کردم ضمن توجه ویژه به تأمین تجهیزات لازم، دستور دهند جناب دکتر حریرچی معاون کل وزارتخانه به همراه هیئتی از مدیران به استان سفر کنند و بررسی دقیقی از شرایط داشته باشند که خوشبختانه با همکاری دکتر نمکی این امر محقق شد.

آقای دکتر حریرچی نیز با حضور و بررسی کارشناسانه وضعیت استان، نگرانی های موجود را تأیید کرده و بر احتمال وقوع موج جدید ابتلا به ویروس کرونا را در «دو هفته پایانی فروردین» تأکید نمودند.

آقای رییس جمهور! اکنون که در آستانه همان دو هفته نگران کننده هستیم و متأسفانه به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، موارد مثبت و فوتی بیماری کرونا در ۱۰ روز گذشته در سیستان و بلوچستان به افزایش دو و نیم برابری رسیده، فرضیه سفید بودن وضعیت این استان را از کجا آورده اید؟! نکند خدای نکرده به جای مشورت با کارشناسان و متخصصان مربوطه این حوزه که از نزدیک شرایط بحرانی این استان را دیده و سنجیده اند، باز هم گوش به حرف مشاوران نا آشنا به مسائل سپرده اید؟!!

آقای روحانی! آغاز به کار آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان یعنی فرستادن کودکان، نوجوانان، جوانان، معلمان و خانواده های آنها به دام گسترده ویروس منحوس کرونا! باید بدانید که اگر سلامتی و جان سیستان و بلوچستانی ها برای شخص شما مهم نیست، برای اصل نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است! اگر شما به فکر شرایط سخت کادر درمان و کمبود فضا و تجهیزات پزشکی در استان نیستید، مردم کشور و استان به شدت نگران این وضعیت هستند.

آقای رئیس جمهور! مطلع باشید که بسیاری از مسافرانی که در ابتدای سال جاری وارد این استان شده اند و یا اهالی این استان که به هر دلیلی سال ۹۹ را در استانهای دیگر کشور آغاز کرده اند، هنوز به خانه هایشان باز نگشته اند. این رفت و آمدهای ناگزیر، شرایط روزهای آینده این استان را پیچیده تر خواهد کرد.

انتظار نمی رفت حضرت عالی با فرمایشاتتان در این شرایط حساس، ذهن و روان مردم نجیب و مظلوم سیستان و بلوچستان را اینگونه آشفته سازید؛ اما لازم است تا دیر نشده ضمن مشورت با متخصصین امر، دستورات سنحیده ای را برای تشدید مراقبت ها و محدودیتهای رفت و آمد در استان سیستان و بلوچستان صادر فرمایید.

با تشکر
فداحسین مالکی
منتخب مردم شریف زاهدان در مجلس یازدهم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن