اخبارداخلی

۵۲۷ سواد آموز کردستانی در مراکز یادگیری محلی در حال تحصیل هستند

آوای سنت : معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از آموزش سواد و مهارت آموزی ۵۲۷ نفر سواد آموز استان در ۶ مرکز یادگیری محلی در سال تحصیلی جاری خبر داد.

گلبهار خسروی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: از ۵۲۷ نفر سواد آموزی که در مراکز یادگیری محلی استان مشغول آموزش سواد و مهارت هستند، ۱۵۶ نفر در دوره سواد آموزی، ۱۷۲ نفر در دوره تحکیم و ۱۹۹ نفر نیز در دوره انتقال در حال تحصیل و آموزش مهارت‌های مختلف هستند.

او از فعالیت شش مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان خبر داد و با بیان اینکه تعداد چهار مرکز به صورت دولتی اداره می‌شود، گفت: با همکاری اداره کل زندان‌های استان کردستان، دو مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه‌های سنندج و شهرستان کامیاران دایر و در این مراکز سواد آموزان جامعه هدف علاوه بر آموزش سواد، با مهارت‌های مختلف نیز آشنا می‌شوند.

خسروی از مراکز یادگیری محلی به عنوان پایگاه دانایی جهت پاسخگویی به نیاز‌های واقعی و بهبود زندگی افراد نام برد و با اشاره به تنوع آموزشی مراکز، اظهار داشت: مرکز یادگیری محلی، واحد آموزشی است که بر اساس نیاز سنجی به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد بی سواد شامل؛ آموزش‌های سواد پایه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی در جهت توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی فعالیت می‌نماید.

او ادامه داد:  هم اکنون با بهره گیری از مربیان توانمند و فعال، در مراکز دایر استان، مهارت‌های اجتماعی و زندگی، مهارت‌های حرفه آموزی شامل: خیاطی، کلاش بافی، گلیم بافی، بافتنی، فرش بافی، سجاده بافی، خیاطی کردی دوزی، هویه کاری، آیینه کاری، بافندگی، تابلو فرش، برق ساختمان، مکانیک خودرو، تاسیسات، چرم دوزی و معرق کاری و مهارت‌های اساسی زندگی مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی به سواد آموزان دوره‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

معاون سواد آموزی استان، یکی از برنامه‌های این حوزه در سال ۱۴۰۲ را توسعه مراکز یادگیری محلی دولتی عنوان کرد و با بیان اینکه فراخوان راه اندازی مراکز به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده است، گفت: ادارات آموزش و پرورش می‌توانند در فرصت زمانی اعلام شده و بر اساس شیوه نامه ابلاغی، نسبت به پیش بینی و راه اندازی مرکز اقدام نمایند.

به گفته او، راه اندازی مراکز یادگیری محلی پس از امکان سنجی و بر اساس شیوه نامه ابلاغی سازمان نهضت سواد آموزی انجام و درخواست تاسیس مرکز در سامانه سواد آموزی ثبت می‌شود.

خسروی در پایان از همکاری اعضای شورای پشتیبانی و دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای برنامه‌های سواد آموزی تشکر کرد و گفت: از ظرفیت شرکای برون سازمانی در راستای پیگیری برنامه‌ها و توانمند سازی سواد آموزان و آموزش مهارت‌های مختلف در مراکز یادگیری محلی استفاده می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن