اخبارداخلی

مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای برای اعضای کانون‌های مساجد کردستان فراهم شد

آوای سنت : مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از فراهم شدن امکان مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای برای اعضای کانون‌های مساجد استان خبر داد.

بهزاد کیامهر مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یک مکان فرهنگی و ظرفیت مناسبی برای استفاده فرزندان این مرز و بوم برای ورود به بازار کار با یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، کانون‌های مساجد ظرفیتی برای آموزش‌‎های فنی و حرفه‌ای هستند.

او با اشاره به اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در سطح کانون‌های مساجد عنوان کرد: بر همین اساس و در راستای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امکان مهارت آموزی فنی حرفه‌ای برای بچه‌های مسجد فراهم شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: با این تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های مهارتی با اولویت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بصورت رایگان از طریق آموزشگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

کیامهر، به بخش‌های از این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: امکان بازدید بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های مساجد (با هماهنگی ستاد استان) از مراکز فنی حرفه ای، فراهم شدن زمینه ثبت نام همه رده‌های سنی عضو کانون‌های مساجد استان از کلاس‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای و اهدای گواهی مهارت به افراد ۱۵ سال به بالا از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

او، سطح سنجی مهارتی مربیان کانون‌های مساجد استان را از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه برشمرد و ادامه داد: بعد از سطح سنجی مربیان، زمینه برگزاری کلا‌س‌های آموزشی بعد از تایید سطح مهارت، همراه با در اختیار گذاشتن ابزار‌های لازم برای مربیان مسجدی فراهم شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآوری کرد: مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان که خواهان بهره‌مندی از این خدمات هستند در اولین فرصت، درخواست خود را به واحد آموزش ستاد کانون‌های مساجد اعلام و تحویل دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن