اخبارداخلی

ضرورت شناخت سنت و شیوه زندگی پیامبر

گرانی و تورم مردم را در تنگنا قرار داده است

آوای سنت: شناخت شیوه و مسیر زندگی رسول اکرم از وظایف همه مسلمانان است.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالواحد بزرگزاده یکی از وظایف مهم والدین را صحبت با فرزندان در خصوص مناسبت های دینی و مذهبی از جمله مهمترین ضروریات حال حاضر دنیای اسلام برشمرد و گفت: اسلام دین کاملی است که خداوند ذوالجلال حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم را به عنوان آخرین پیام آور و کتاب قرآن را به عنوان قانون جاودانه دین مبین اسلام تا قیام قیامت قرار داده است.

در کنار این مهم می بایست سنت های آن حضرت را نیز همواره ملاک زندگی خودمان قرار داده و به آنها عمل کنیم. این مسئله یکی از تکالیف و وظایف دینی هر مسلمان و هر انسانی که ادعای توحیدی و ادعای امتی بودن دارد، است.

وی دین الهی را مانند یک جاده مستقیم و به تعبیر قرآن کریم هدایت شده از جانب رب العالمین توصیف کرد و افزود: مسلمان چه در زندگی انفرادی و اجتماعی همواره باید بر این صراط مستقیم قدم بر دارد و آن موقع است که به کامیابی در دنیا و کامیابی در دین می رسد. شرط رستگاری و رسیدن به فلاحت این است که خدا و پیغمبرش را با هم شناخته و به هر دو ایمان کامل و اعتقاد راسخ داشته باشیم.

هیچ احدی در روی زمین و عالم نیست که خدایی خداوند ذوالجلال را قبول نداشته باشد. کفار قریش نیز این مسئله را قبول داشتند، اما شرط قبولیت انسان مسلمان این است که توام با اعتقاد توحیدی، به نبوت و رسالت آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم نیز ایمان بیاورد.

مولانا بزرگزاده با بیان اینکه امروز هیچ مکان و گوشه ای از دنیا وجود ندارد که پیام دعوت و تبلیغ دین مبین اسلام به آنجا نرسیده باشد، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام برای تبلیغ دین الهی از کسی مزد نمی گرفت و سختی کار رسالت را تنها برای جلب رضایت باریتعالی تحمل می کرد. ایشان سیزده سال را در مکه با دعوت و تبلیغ مردم به دین اسلام سپری کرد و به همراه یاران اندکش که رفته رفته بیشتر می شدند، رنج و مهنت های بسیاری را متحمل گردید.

امروز این دین به وسیله تکالیف و ریختن خون دندان مبارک آن اسوه بزرگ و یاران ایشان به دست ما رسیده و لازم است سیرت و اخلاق ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم. اندکی به خود آمده و از اذیت، آزار، غیبت ، بهتان ، دروغ و از گناهان کبیره دست کشیده و مطابق زندگی آن حضرت عمل کنیم.

استاد برجسته جامعه الحرمین الشریفین چابهار متذکر شد: مواظب باشیم از بدعت و خرافات و کارهایی که در دین مبین اسلام نیستند، الگو برداری نکرده و این کارها را در جوامع اسلامی رواج ندهیم. ائمه مساجد و علمای کرام سعی کنند به مردم در این خصوص آموزش بدهند. برخی اعمال هستند که در کتب اسلامی هیچ اشاره ای به آنها نشده است.

مولانا بزرگزاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از گرانی فزاینده در بازارهای محلی چابهار و وضعیت ضعیف معیشتی مردم محلی عنون نمود: چابهار جزو منطقه آزاد است و به مردم این اجازه را می دهد تا از امکانات آن استفاده کنند.

مردم در تنگنا قرار دارند و گرانی بیداد می‌ کند. اخیرا روغن کمیاب شده و قیمت آن به چند برابر رسیده است. کسانی که کالاهای اساسی را احتکار می کنند، به مردم فشار اقتصادی وارد نیاورند. قیمت ماهی نیز افزایش پیدا کرده و علت آن نامشخص است. از ممنوعیت صید ترال واقعا تشکر می کنیم. رئیس مجلس و نماینده حوزه که پیگیر این موضوع بودند و بعد از گذشت ده ها سال که این صید ترال آزاد بود، خوشبختانه الان ممنوع شده است.

این عالم شاخص اهل سنت تاکید کرد: مردم باید پیگیر مطالبات شان بوده و منتظر نمانند تا هر مطالبه ای از طریق تریبون جمعی مطرح شود. اگر انتقاد وارد است باید گفته شود، زیرا انتقاد قانونی حق همه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن