اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

ادامه محکومیت توهین های مکرون از طرف علمای اهل سنت

علمای شاخص اهل سنت این بیانات را فتنه انگیزانه دانستند

آوای سنت:جمعی از علمای شاخص اهل سنت با صدور بیانیه هایی توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم صلی الله آله و صحبه و سلم را محکوم کردند.

به گزارش آوای سنت شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت اقدامی توهین آمیز خواند و گفت: مجله فرانسوی به پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم که رحمتی برای عالمیان است نشان از کینه توزی به دشمنان اسلام نسبت به این دین الهی دارد.

جا دارد همه مسلمانان جهان به طور یکپارچه این حرکت غیر اخلاقی را محکوم کرده و در جهت تشریح فضایل پیامبر اسلام گام بردارند، تا این توطئه دشمنان اسلام به فرصتی برای آگاهی جهان از شخصیت والای پیامبر تبدیل شود.

همچنین مولانا عبدالرحمن سرکوهی امام جمعه اهل سنت چابهار با انتقاد از عمل مکرون عنوان نمود: توهین سخیفانه و گستاخانه رئیس ‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول خدا صلی الله علیه و سلم با دفاع از تمسخرکنندگان پیامبر مهربانی اوج رذالت و پستی این جماعت را نشان می ‌دهد، ندای آزادی بیان را سر می‌ دهند حال‌ که خود بزرگ‌ ترین دشمن آزادی هستند، لشکرکشی آن‌ها در خاورمیانه و کشتار دست ‌جمعی میلیون‌ها نفر در کشورهای مثل افغانستان هنوز در حافظه‌ تاریخ پاک نشده است.

مولانا چابهاری با اشاره به جنایت فرانسه در الجزایر تاکید کرد: راه انداختن حمام خون و بازی با سرهای بریده شده مسلمانان در کجای این آزادی جای دارد؟!

سردمداران فرانسه دیگر نمی‌توانند گسترش اسلام در اروپا را متوقف کنند، اگرچه این‌ بار دستور قتل تمام مسلمانان را صادر کنند، اسلام و پیامبرش عزیزتر از آن ‌اند که جریان ‌شان با توهین متوقف گردد، و با حکم خداوند متعال هتاکان محکوم به شکست و پرچم اسلام روز به روز بلندتر خواهد رفت.

بر اساس این گزارش شیخ محمد علی امینی از علمای هرمزگان و جنوب ایران در محکومیت توهین رذیلانه مکرون رئیس جمهور فرانسه به ساحت قدسی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیانیه ای صادر نمود. در قسمتی از این بیانیه آمده است.

توهین‌های رذیلانه و مکرر رئیس جمهور فرانسه (ماکرون) به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در واقع یک جریان خاص است که پرده از نیات اسلام ستیزان صهیونیستی و سردمداران آن بر می‌دارد این عمل مشمئزکننده و خیانتکارانه را محکوم می‌ نمایم. امیدوارم کشورهای اسلامی با اتخاذ موضعی محکم و یکپارچه درس محکمی به این یاوه گو و امثالش بدهند تا هیچکس بعداز این جرات اهانت به مقدسات مسلمانان را نداشته باشد.

وی در این باره افزود: خشم و عصیان کفار و مستکبران و جنایتکاران نسبت به اسلام و مسلمین همواره وجود داشته و خواهد داشت. آنها سعی می نمایند که با عناوین مختلف  به اسلام و وحدت بین مسلمین ضربه بزنند؛ اما غافل از آن هستند که نگه دارنده این آئین خود رب العالمین است و تاکنون در همه  دسیسه ها و توطئه ها شکست خورده و رسوا شده اند و پرتو دین اسلام  هر روز پر فروغ تر گردیده است.

رژیم فرانسه با ترسیم کاریکاتوری از چهره بهترین مخلوق آفرینش می خواهد با خیال واهی و به اسم آزادی فتنه دیگری را بوجود آورد. اما ماکرون و دولت فرانسه باید خوب بدانند تعداد مسلمانان زیادی که در آن کشور زندگی می کنند و بیش از یک میلیارد جمعیت مسلمانان دنیا که عاشق و جان فدای پیامبر هستند، این جسارت و کینه توزی را نسبت به پیامبر رحمت و مهربانی فراموش نخواهند کرد و او باید آماده انتقام سخت مسلمانان باشد.

ماموستا صالح دمامه امام جمعه اهل سنت بانه نیز حمایت مکرون از انتشار کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی، این گونه اقدامات را تحت حمایت دولتمردانی همچون رئیس جمهور فرانسه دانست و ادامه داد: اسلام در قاره اروپا ریشه دوانده و نمی توان جلوی گسترش آنرا گرفت. مکرون با حضور در مدرسه معلمی که نسبت به ساحت مقدس پیامبرعظیم الشان توهین و جسارت می ورزید به دفاع از عمل وی پرداخت، اما وی و سایر متحدانش بدانند بازگشت اسلام به دوران عظمت و شکوفایی وعده خدای متعال است که به زودی تحقق خواهد یافت.

این عالم شاخص اهل سنت تصریح کرد: واکنش دنیای اسلام به این مسئله قاطع و نتیجه به دست آمده برای مکرون معکوس خواهد بود. آنچه مکرون و هم پیمانانش از آن وحشت دارند افزایش آمار مسلمانان در جوامع آنها است و می بینیم که همه ساله تعداد زیادی مساجد در اروپا ساخته می شوند.

 رحیم آخوند صمدی امام جمعه اهل سنت شهر یکه سعود از توابع استان خراسان شمالی جسارت مکرون به عنوان یک مقام رسمی بلند پایه نسبت به سرور دو عالم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم را در تاریخ بی سابقه خواند و خاطر نشان ساخت: سران کج فهم اروپایی مانن مکرون با این عمل زنگ خطر را بر علیه مسلمانان به صدا در آورده اند. اندیشمندان دنیای اسلام باید به این نتیجه برسند که در زمان کنونی واکنش به موقع نشان داده و به سران اروپایی به اصطلاح مسیحی نما نشان دهند که ما مسلمانان تحمل تکرار توهین هایی را نخواهیم داشت.

شیخ عبدالجلیل قتالی رئیس هیئت فتوای اهل سنت جنوب هم در گفتگوی انجام شده با خبرنگار ما ضمن محکوم کردن افکار مکرون گفت: قرار بود مکرون هجمه ای را بر علیه مسلمان و دنیای اسلام در میان ملل اروپایی ایجاد کند، اما همانطور که دیدیم هیچ یک از متحدانش از اظهارات ددمنشانه وی استقبال و حمایت نکردند. به یاری خدای متعال شاهد پیوستن مکرون به زباله دان تاریخ بوده و این وعده را به او می دهیم که از تبعات توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام خلاصی نخواهد یافت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن