اهل سنت ایرانعمومی

آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه اهل سنت در مناطق مختلف

آوای سنت: در پی شیوع بیماری کرونا در مناطق مختلف کشور،ائمه جمعه اهل سنت از طریق صدور اطلاعیه های مختلف در مورد شرایط جدید تصمیم گیری کردند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ستاد اقامه نماز اهل سنت زاهدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد نماز جمعه فردای اهل سنت زاهدان در فضای باز و بدون سخنرانی برگزار خواهد شد.
در این اطلاعیه چنین آمده است:  به استحضار مردم شریف و متدین زاهدان می‌رساند ، باتوجه به فرضیت و وجوب نماز جمعه از یک طرف و از طرفی دیگر نظر به شرایط شیوع وبا و بیماری کرونا که این روزها در کشور عزیزمان داریم، مراسم نماز جمعه فردا (۱۶ اسفند ۹۸) در فضای باز مصلای اهل‌سنت با محدودیت وقت برگزار می‌شود؛ مراسم نماز جمعه رأس ساعت ۱۱:۴۰ (بعد از اذان) آغاز و نماز ساعت ۱۲:۱۵ اقامه می‌شود و کلیه برنامه‌های مقدماتی (سخنران اول و…) حذف می‌گردد.

*به دستور شورای تامین مشهد، کلیه نمازجمعه های اهل سنت مشهد و اجتماعات که باعث جمع شدن مردم می باشد، تا اطلاع ثانوی برگزار نمی گردد. لهذا نمازجمعه ۱۶ اسفند ۹۸ در هیچ یک از مساجد اهل سنت مشهد با توجه به اطلاعیه فوق الذکر برگزار نمی گردد.

*دفتر مولانا گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر ، اقامه نماز جمعه فردا (۱۶ اسفند ۹۸) در محل عیدگاه اهل سنت خبر داد. شروع نماز جمعه : ۱۲:۴۵

*به دنبال جلسه صبح امروز ۱۵ اسفندماه شورای روحانیت پاوه که با حضور ۲۰ نفر از اعزه علما و نمایندگانی از شبکه بهداشت و درمان پاوه برگزار شد مقرر گردید: بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه مورخ ۱۶ اسفند ۹۸ در شهرستان پاوه برگزار نخواهد شد.

*نمازجمعه اهل سنت گنبد کاووس ، ۱۶ اسفندماه به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری واگیردار و رعایت مسایل بهداشتی و پزشکی مرتبط با ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

*نماز جمعه های اهل سنت تالش ، با توجه به اینکه بیماری ناشناخته کروناویروس درحال شیوع می باشد،لازم است بهداشت فردی و جمعی کاملا رعایت شود و در سنت الهی توکل به خداوند با اتخاذ اسباب مناسب در ادامه حیات بشری لازم و ضروری است. کرونا ویروس مرضی ناشناخته است که سریعا انتشار و انتقال می یابد و جان و سلامتی مردم را شدیدا در مخاطره قرار داده که شرعا به عنوان عذر عام محسوب میگردد. علیهذا نماز جمعه فردا مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ برگزار نمی گردد.

*براساس یک خبر دیگر شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت در گفتگو با خبرنگار ما از لغو نماز جمعه اهل سنت بندرعباس تا اطلاع ثانوی خبر داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن