مقالات و یادداشت ها

سخنی با دلواپسان انتقال کرونا از طریق نماز جمعه و جماعات

آوای سنت : این روزها و با فراگیر شدن بیماری کرونا دلواپسانی در لباس نصیحت برآمده که ای جماعت عامل اصلی انتقال ویروس کرونا نماز های جمعه و جماعات می باشد، لازم دیدم چند نکته ای یادآوری نموده و طی مقالاتی دیگر به صورت مبسوط دیدگاه شرع پیروز اسلام و فقه حنفی در این مورد را بیان دارم.

دوستانی که در این مورد قلم خود را به حرکت درآورده اند با عقاید و دیدگاه های اهل سنت آشنایی و آگاهی ندارند و عموما در محافل جمعه و جماعت هم حضور جدی ندارند، بهتر است در مورد عقاید دیگران سکوت کنید و کار را به خود آنها بسپارید، مگر یکی از اصل های دموکراسی آزادی عمل و اندیشه برای هر فرد نیست؟ پس لطفا در عقاید و اعمال ما دخالت نفرمایید

از دیدگاه ما آنچنان که بدن و جسم نیاز به تغذیه دارد، روح نیز باید تغذیه گردد، شما دلواپسان که افرادی شناخته شده می باشید، اول از همه نسبت به تعطیلی بازارها، اداره جات مختلف، میدان های میوه و تره بار که روزانه از نقاط مختلف در آن جمع می گردند و احتمال انتقال کرونا به مراتب بیشتر از مساجدی که بعضا افراد حاضر در آن به ۵ نفر میرسد می باشد اقدام نمایید، نماز نهایتا ۱۵ دقیقه زمان می برد، در میدان های میوه و تره بار و…. هنوز خورشید برنیامده شروع و تا شب به صورت مداوم در حال خدمت رسانی می باشند، ملت اگر دو روز تربچه و موز نخورند به جایی برنخواهد خورد.

عموم افرادی که به مساجد می روند افرادی فرهیخته می باشند که نظافت شخصی خود را رعایت می نمایند، اسلام دین نظافت است، احتمالا حدیث النظافه من الایمان را شنیده اید، دستور اسلام رعایت نظافت می باشد، برای افراد بیمار نیز رخصت داده شده تا در منازل نماز خود را ادا نمایند، به قطع و یقین اکثریت نمازگذاران شعور بالایی دارند و اگر علائم کرونا داشته باشند به جماعت ها نخواهند رفت.

در مساجد و هنگام نماز همه مومنین رو به قبله می نمایند نه رو به یکدیگر در این صورت و با رعایت نکاتی مثل استفاده از ماسک، احیانا اگر فردی مبتلا نیز بود، انتقال کرونا با این وضع به حداقل خواهد رسید.

فعلا به ذکر همین نکات بسنده می کنیم، ان شاء الله طی مطالبی دیگر در این مورد سخن خواهیم گفت، در آخر نیز به دلواپسان گرامی توصیه میکنم در خانه بنشینند و برای کاری بیرون نروند، چون احتمال ابتلا به کرونا از هر مکانی از جمله نانوایی ها و میدان های میوه و تره بار، بانک ها و اداره جات، حتی از شیر آب حیاط و سرویس های بهداشتی نیز احتمال می رود.

نویسنده : آرمان خرمالی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن