اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

آسیب های مواد مخدر بر جامعه

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بخش کهیر شهرستان کنارک خرید و فروش و تمایل به مواد مخدر را از بدترین معضلات در میان اقشار جوان برشمرد

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت در گفتگو با خبرنگار ما از مواد مخدر بعنوان یک آسیب جدی برای همه اقشار یاد کرد و ضمن اشاره به تبعات منفی و پیامدهای زیانبار آن گفت: خرید و فروش و استعمال مواد مخدر سالیانه تعدادی از فرزندان ما را گرفتار خود می کند. این محصول ممنوعه بدترین نوع تجارت در میان گردانندگان این چرخه آسیب پذیر می باشد که نیروهای آماده به کار را هدف قرار داده و در این چرخه جمعی را گرفتار می کنند.

به خوبی می دانیم که فعالیت در زمینه خرید و فروش مواد مخدر در همه جوامع مردود است و کسانی که از این طریق امرار و معاش می کنند جایگاهی در اجتماع و در بین مردم ندارند.

مولانا حوت مصرف مواد مخدر در برخی مناطق را امری عادی و جزو اقلام مصرف روزانه خواند و افزود: در تعدادی از گذرهای مسکونی که در مسیر خرید و فروش مواد مخدر قرار دارند، کمتر خانه ای را می توان مثال زد که حداقل یکی دو عضو آن معتاد نباشد. در عین حال هیچ جوانی که آینده را در پیش رو می بیند و هیچ سرپرست خانواده دوست ندارد در دام اعتیاد گرفتار شده و آینده خود و فرزندانش را خراب کند.

کسانی که معمولا جذب محافل استعمال مواد مخدر می شوند در ابتدا باور ندارند که ممکن است گرفتار آن شوند و چنین چیزی را نمی پذیرند.

امام جمعه اهل سنت بخش کهیر اظهار داشت: خاصیت مواد مخدر این است که به مرور بافت های اندام را دچار آسیب کرده و روح و روان انسان را حساس و نامتعادل می کند. افراد گرفتار در اعتیاد چالش بزرگى براى جامعه هستند و باید فرهنگ سازی کنیم تا نه تنها جوانان، بلکه بزرگترها نیز دخانیات و مواد مخدر را از زندگی خود حذف کنند. یکی از دلایل مهم گرایش به مواد مخدر بیکاری و نبود درآمد و کار برای نیروی کار می باشد. بیکاری مانند بیماری نیست که بتوان آن را کنترل کرد.

مولانا حوت یادآور شد: اگر می بینیم که مواد مخدر در بازارها دست به دست می شود بخاطر نبود کار مناسب است، دعواها و درگیری ها اکثرا بیکاران را شامل می شود، لذا درد بیکاری را جز با ایجاد کار و اشتغال نمی توان برطرف کرد. براى حل این مشکل باید چاره‌ اندیشی صورت گیرد. گام نخست براى حل این مشکل این است که درآمد را به زندگی ها وارد کنیم. والدین، فرزندان خود را از سن خردسالی برای رفتن به مسجد تشویق کنند و دعا را از یاد نبرند، زیرا دعاى والدین براى فرزندان مثل دعاى پیامبر است.

این عالم اهل سنت، مسیر هدایت و تقوا را بهترین مسیر زندگی توصیف کرد و تاکید ورزید: اگر امت مسلمان مسیر هدایت و تقوا را در پیش بگیرید، خداوند بهترین زندگی را به آنها عنایت می‌کند، زیرا انسان نزد خداوند شرافت دارد و بهترین مخلوق شناخته می شود. دنیا ساحر و جادوگر است و می‌خواد انسان را به سوی هلاکت و نابودی بکشاند و نگذارد تا به زیبایی زندگی کند. شریعت تأثیر بسزایی در زندگی انسان‌ها دارد. شریعت از بین برنده گمراهی ها و شکننده همه طلسم‌ها و افسون‌ها است.

شریعت هیچ مشکلی را حل نشده باقی نمی‌گذارد و ما به عنوان مسلمان به همه جهانیان اعلام می‌کنیم که اساس همه مشکلات، معضلات، نافرجامی ها و نابسامانی‌های زندگی از بی‌دینی سرچشمه پیدا می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن