اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

آموزش حضوری و دغدغه های خانواده ها

آوای سنت : رئیس بیمارستان رازی سراوان عزم جدی مردم در مقابله و مبارزه با بیماری کرونا را باعث کاهش دغدغه در جامعه دانست

به گزارش آوای سنت، با آغاز فصل پاییز و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری نگرانی هایی‌ را بین والدین در خصوص ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا به وجود آورده است.

همه گیری ویروس کرونا و همچنین تغییر سوش ها و جهش های آن، والدین دانش آموزان در سیستان و بلوچستان را بر سر دوراهی آموزش حضوری و یا غیر حضوری قرار داده است. شهرهای مختلف این استان اکثر دو سال گذشته شاهد کمبود امکانات و بالا بودن آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا بوده‌اند و در این میان تعداد زیادی از فوتی ها فرصت بستری شدن در بیمارستان را پیدا نکرده اند.

با فروکش کردن آمار مبتلایان و در شرایطی که روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری جریان دارد، شماری از والدین معتقد هستند حضوری شدن کلاس های درس موجب انتقال بیشتر ویروس کرونا در آن استان می شود، اما برخی دیگر با توجه به مجازی شدن آموزش بر این باور تاکید می کنند که آموزش از راه دور فشار زیادی را بر والدین وارد می کند، از طرفی کارهای روزانه و زندگی کارمندی مانعی بر سر راه آموزش دانش آموزان در فضای مجازی است و برخی والدین نمی توانند به صورت مستمر و در زمان تعیین شده کلاس های مجازی در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند.

دکتر ابوالحسن صفدری متخصص بیماری های عفونی و رئیس بیمارستان رازی سراوان در خصوص آینده بیماری کرونا در کشور چنین نظر داد: اگر بیش از ۷۰ درصد جمعیت جامعه نسبت به ویروس کرونا واکسینه شوند، میزان ایمنی بدن بالا رفته و نگرانی در این باب کمتر می شود.

اهتمام و حضور مردم در مراکز انجام واکسیناسیون عزم جدی مردم را در مقابله و مبارزه با کووید ۱۹ نشان می دهد که این امر دغدغه ها را کمتر می کند.

وی در اینباره ادامه داد: در سراوان نیز روند افزایش تمایل افراد به انجام واکسیناسیون را شاهد هستیم که بسیار خوشایند است. در زمان شیوع ویروس کرونا، میزان مرگ و میر و سطح درگیری ریوی کودکان و اطفال متاثر از ویروس کرونا به دلیل سطح بالای ایمنی نسبت به والدین بسیار کمتر بوده است.

پس از انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در مدارس باید به این موضوع توجه داشته باشند.

دکتر صفدری شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون در فواصل منظم را دارای همچنان حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: دانش آموزان چه در زمان حضور در مدرسه و چه در مکان های دیگر باید دست هایشان را به طور مرتب شستشو بکنند. بدون شک پیشگیری یکی از عوامل مهم در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و می طلبد کلاس های درس با حضور کمتر و حداقلی دانش آموزان و آن هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شود‌.

همچنین به والدین توصیه می شود تا مادامی که در فرزندانشان علایم بالینی و سرماخوردگی مشاهده می کنند به مدیر مدرسه اطلاع داده و از حضور دانش آموز در مدرسه خود داری بعمل آورند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از برگزاری تجمعاتی همچون ورزش و دیگر تجمعات دانش آموزان که در گذشته به بهانه های مختلف در سالن اجتماعات برگزار می گردید به جد باید پرهیز شود. برگزاری صبحگاه با رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم تا ۲ متر بلامانع می باشد. واکسیناسیون تک دز افراد بالای ۱۲ سال که در مقالات علمی به آن‌ اشاره شده است می تواند در حل بحران کرونا موثر باشد و افراد واکسینه شده در صورت ابتلا شدت و طول دوره بیماری کمتری خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن