اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

آخوند نوریزاد:پیامبر الگوی رحمت و مهربانی در امت اسلامی

آوای سنت : حلول ماه مبارک ربیع الاول، ماه ولادت خاتم النبیین حضرت محمد (ص)، ماه جشن و سرور مسلمین جهان را به همه مسلمانان جهان تبریک می گوییم.

به عقیده غالب محققین و تاریخ نگاران اهل سنت روز ۱۲ ماه ربیع اول روز تولد حضرت محمد (ص) است.

خداوند متعال در آیه شریف می فرماید: برای هدایت شما پیامبری برگزیده ام که از نفس و جنس خودتان است، انسانی که درد و مشقت مردم دل ایشان را می آزاد، انسانی مهربان و دلسوز به امت، شخصی که همواره آرزوی سعادت و خوشبختی امت خود را از خدواند متعال داشته و خواهد داشت.

پیامبر (ص) نیز در حدیثی مبارک فرموده اند: من از طرف خداوند برای هدایت و سعادت بشریت برگزیده شده ام. ماموریت من آگاه ساختن شما از مکر و حیله های شیاطین است، برگزیده شده ام تا امت خویش را با امر به معروف و نهی از منکر هدایت نموده و از عذاب سخت الهی و از آتش جهنم حفظ نمایم.

پیروان پیامبران پیش از اسلام در حسرت قرار نداشتن در زمره امت محمدی هستند. سعی کنیم با عمل به موازین شرعی و سنت پیامبر (ص) ایشان را عزیز بداریم تا محبت ایشان نیز بر دل ما نشیند.

پیامبر (ص) در حدیثی فرموده اند: ایمان هیچ کسی کامل نخواهد بود مگر اینکه مرا از جان، مال، اهل خانواده و فامیل خود بیشتر دوست داشته باشد. پس امت حقیقی محمد (ص) لازم است که محبت نسبت به ایشان را در اولویت همه امور و زندگی خود قرار دهند.

حضرت محمد (ص) از بطن جامعه ای که غرق در جهالت، بت پرستی، فساد و گمراهی بود برای ترویج انسان دوستی و هدایت بشریت از سوی خداوند تبارک و تعالی مبعوث شده اند. وی شعار برابری و برادری را با ملایمت، متانت، مدامت و صبر در جامعه توسعه داده و از بین بردند.

مفهوم محبت بر حضرت محمد (ص) عمل به دستورات قرآن و به جا آوردن سنت پیامبر (ص) است.

اگر خداوند را می پرستید و رضایت و جنت الهی را طلب می کنید شرط اول آن تابعیت و عمل به راه و رسم پیامبر (ص) است زیرا که در سخنان حضرت محمد (ص) کلمه ای جز حق گفته نشده است.

هفته نیروی انتظامی را به کلیه عوامل نیروی انتظامی کشور بخصوص فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و یکایک نیروهای تحت امر ایشان در گنبدکاووس تبریک می گوییم. برای همه این عزیزان که در راستای حفظ امنیت و آرامش جامعه، شهری و روستایی بطور شبانه روزی تلاش و زحمت می کشند توفیق روز افزون آرزومندیم .

آخوند نوری زاد با اشاره به شروع فصل پاییز و روزهای سرد و بارانی پیش رو اظهار داشت: برگزاری آیین نماز عبادی جمعه در چنین شرایطی در محیط باز با مشکلات عدیده ای برای نمازگزاران همراه خواهد بود و از همه مومنین و خیرین می خواهم در حد توان خود کمک کنند تا هرچه زودتر بازسازی سقف مصلی نماز جمعه پیش از فصل سرما به اتمام برسد و مردم با استفاده از تجهیزات گرمایشی داخل مصلی بتوانند در فضایی بهتر به عبادت بپردازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن