اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

اتحاد اسلامی، تنها راه نجات مردم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی است

آوای سنت : امام جمعه کنار سیاه قشم اظهار داشت:تنها راه نجات فلسطین این است که باید اتحاد خود را حفظ کنند و ید واحد در برابر جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی باشند و روابط خود را به طور کامل با این رژیم منحوس قطع کنند.

شیخ ابراهیم ابراهیمی امام جمعه کنار سیاه قشم در وبینار ” فلسطین محور وحدت جهان اسلام” اظهار داشت: امروز مسئله فلسطین از چند منظر قابل بررسی است و میتواند اثراتی را در جهان اسلام بگذارد. از آنجایی که تفرقه عامل عقب افتادن جهان اسلام است از این رو تمرکز بر محور فلسطین می‌تواند همه مسائل جهان اسلام را به نوعی حل کند.

وی افزود: فلسطین جدای از اینکه سرزمین مقدس، دومین قبله‌گاه مسلمانان و دومین محل تجمع کنندگان مسلمانان هم است و جزء معدود سرزمین هایی است که مسلمانان از هر مسلک و مرامی که باشند نسبت به این قضیه واکنش نشان می‌دهند.

شیخ ابراهیمی تصریح کرد: امروز مسئله فلسطین در اوج مظلومیت قرار دارد. چگونه یک دشمن در طول تاریخ بشریت به عنوان بدترین دشمن معرفی شده و جنایت های بسیار زیادی را قوم یهود علیه فلسطینیان انجام داده است و مسلمانان زیادی را به شهادت رساندند؟

امام جمعه کنار سیاه قشم اذعان کرد: متاسفانه به جای اینکه ما در قضیه فلسطین اتحاد داشته باشیم و کشورهای اسلامی حول یک محور جمع شوند و مشکل فلسطین را حل کنند اما از یکدیگر دور هستیم. و با وجود جنایاتی که این رژیم غاصب رقم می‌زند برخی از کشورهای اسلامی از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین قطعا پیروز خواهد شد چراکه این پیروزی را خداوند متعال وعده داده است، گفت: حاکمان کشورهای اسلامی باید بدانند که فردای قیامت باید در مقابل این خون های ریخته شده جواب بدهند بنابراین همه باید به میدان بیایند و از مردمان این سرزمین دفاع کنند.

شیخ ابراهیمی تصریح کرد: امروز امت اسلامی در دوره ای قرار گرفته است که همگی باید برای نجات مردم غزه دست بر دست یکدیگر دهیم، خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین پیشتاز بود. از همان زمانیکه رژیم غاصب وارد سرزمین مقدس فلسطین شد این ایران بود که مقابل آنان ایستاد.

شیخ ابراهیمی خاطر نشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در نظر دارد تا فلسطین را از روی نقشه محو کند و جای تعجب است که چرا برخی از کشورهای اسلامی دست دوستی به یهودیان دراز می‌کنند؟ چرا باید عادی سازی روابط صورت گیرد؟ یهودیانی که طرح ترور رسول الله (ص) کشیدند و تفرقه میان مسلمانان به راه انداختند. یعنی برخی از کشورهای اسلامی تصور می‌کنند اینها عوض شده اند؟ اینگونه نیست یهود تنها اکتفا به فلسطین نمی‌کند بعد از اینکه تمام فلسطین را تصاحب کرد ادعای تصاحب دیگر مناطق اسلامی را مطرح می‌کند.

وی افزود: تنها راه نجات فلسطین این است که باید اتحاد خود را حفظ کنند و ید واحد در برابر جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی باشند و روابط خود را به طور کامل با این رژیم منحوس قطع کنند.

شیخ ابراهیمی تصریح کرد: ما دیدیم که آمریکای جنایتکاری که دستش به خون ملت فلسطین آغشته است در اسرائیل حضور پیدا میکند و اعلام حمایت همه جانبه از این رژیم غاصب را دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای اسلامی باید نسبت به مسئله فلسطین آگاه باشند و واکنش نشان دهند گفت:فلسطین به زودی پیروز خواهد شد اما ما در کجای کار قرار داریم؟ ما برای این ملت مظلوم چه اقدامی انجام داده ایم؟

شیخ ابراهیمی تصریح کرد: اگر نیروهای مقاومت فلسطینی به اسرائیل حمله نمی‌کرد آنها در نظر داشتند تا کل فلسطین را نابود کنند، اما باید به نیروهای مقاوم فلسطینی و مجاهدینی که در برابر دو ابر قدرت بزرگ یعنی آمریکا و اسرائیل ایستادگی می‌کنند، خداقوت گفت.

وی در پایان گفت: امیدوارم روزی بیاید که جهان اسلام از زیر یوغ دشمنان اسلام نجات پیدا کند و اسلام جایگاه اصلی خود را بیابد. به امید روزی که فلسطینیان بر اسرائیل غاصب پیروز شوند./تقریب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن