اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

علت کشتار فلسطینی ها بی تفاوتی حکام اسلامی است

آوای سنت: استاد حدیث جامعه الحرمین الشریفین چابهار، ، دلیل کشتار مردم مسلمان توسط افراطی های صهیونیست در قلب جهان را متوجه بی تفاوتی و واکنش های شعارگونه دول منطقه دانست.

به گزارش آوای سنت ،  مولانا یارمحمد پناد طی سخنانی با استناد به آیه قرآن کریم در خصوص پیمان برادری میان امت اسلام گفت: مسلمان برادر مسلمان است. این سخنی است که هم قرآن کریم آن را تایید می ‌کند و احادیث پیامبر صلی‌ الله‌ علیه ‌وسلم نیز به این مسئله دلالت دارند. مسلمانان قطع به یقین در زبان، فامیلیت، همشهری بودن برادر نسبی، سببی و یا دینی یکدیگر به حساب می آیند، لذا همه ما مامور به یاری و دستگیری از احوال برادران خود در پریشان حالی و درماندگی هستیم.

مفتی محمدتقی عثمانی با استدلال از آیات قرآنی فرمایش کرده است، انجام دادن کار خیر و عمل نیک نسبت به برادر مسلمان، واجب است. وقتی برادر مسلمانی نیازمند و یا بیمار شد و بنابر تنگدستی نتوانست حاجاتش را برآورده کند، وظیفه داریم تمام توان خود را برای رفع مشکل پیش آمده بکار ببندیم.

مولانا پناد در ادامه به ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی در جنگ بر علیه مردم بیگناه غزه پرداخت و افزود: امروز مسئله اول جهان اسلام، فلسطین، بیت المقدس و رویدادهای جاری در غزه است. مسئله اصلی، حملات وحشیانه رژیم نامشروع، جعلی و غاصب اسرائیل علیه ملت فداکار، مجاهد، مبارز و صبور فلسطین می باشد. این جنگ نشان داد رژیم اسرائیل تا چه حد شکننده عمل می کند. در غزه گروهی از رزمندگان اسلام به تنهایی و با کمترین امکانات در برابر این رژیم فاسد و تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت می‌ کنند و هیچ کشوری حاضر نشده است تا در میدان نظامی به داد ملت مظلوم فلسطین برسد.

رژیمی که همیشه مظلوم نمایی می کرد و ظلم آلمان نازی و هیتلر را به رخ می کشید. آیا تقاص ظلم های گذشته را مسلمانان باید بپردازند؟!
استاد حدیث جامعه الحرمین الشریفین چابهار در انتقادی به برخی برداشت های متناقض در فضای مجازی عنوان کرد: متاسفانه بعضی از جوانان ما بدون اطلاعات کافی و مطالعه دقیق، همسو با رسانه ‌ها و تبلیغات غربی‌ ها، جنگ کنونی را متوجه حماس و ملت مظلوم فلسطین دانسته و از اسرائیل حمایت می‌کنند!

نزدیک به هشت دهه از اشغالگری این رژیم در خاک فلسطین می گذرد. آنها در همان زمان اشغالگری هم مردم بی گناه را به گلوله بسته و تنفرشان را به دنیای اسلام نشان دادند. آمریکای جنایتکار داعیه دفاع از حقوق بشر را می کند، اما در طول این مدت کشتار فلسطینی ها را محکوم نکرده است، پس صلاحیت صحبت و اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد.

مولانا پناد، دلیل کشتار مردم مسلمان توسط افراطی های صهیونیست در قلب جهان را متوجه بی تفاوتی و واکنش های شعارگونه دول منطقه دانست و بیان داشت: آیا این ملت حق دفاع از خود را ندارد؟ بیش از نیم قرن، مردم را در باریکه غزه محبوس کرده‌اند و امروز نیز دو میلیون فلسطینی را بدون آب، نان، غذا و دارو در رنج و گرسنگی بسر می برند. این رژیم با حمایت همه جانبه غرب و تجهیزات و سلاح ‌های سنگین سردمداران استکبار جهانی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، یک ملت را قتل عام و نسل‌ کشی می‌کند. کشتن اطفال و زنان با چه منطقی توجیه‌پذیر است؟! بیمارستان ‌ها، مساجد، کلیساها در اثر حملات موشکی تبدیل به ویرانه شده اند. وحشیگری ها نشانه شکست و جنون دشمن است.

جهان اسلام در برهه کنونی به خالد بن ولید و سردار رشید اسلام و قهرمان فلسطین و جنگ‌ های صلیبی سلطان صلاح ‌الدین ایوبی نیاز دارد. جهان اسلام به حضرت عمر بن خطاب و حضرت علی فاتح خیبر و سعد بن ابی وقاص و ابوعبیده بن جراح رضی ‌الله‌ عنهم نیاز دارد. امروز نیز مجاهدین یک سخنگو به نام ابوعبیده دارند که ترس را به جان صهیونسیت‌ها انداخته است.

این عالم شاخص اهل سنت تاکید کرد: علمای اسلام فتوای جهاد صادر کرده اند. تنها بوسیله جهاد می توان اسرائیل را سر جایش نشاند، چون این رژیم غارتگر مسائل سیاسی را نادیده گرفته و توافقات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. در این میان نهادهای حمایتی مثل حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق کودکان، حقوق حیوانات و… سکوت اختیار کرده‌اند. آیا ملت فلسطین به اندازه حیوان هم در نظر غربی‌ ها حقوق ندارند؟! غربی ها باید بدانند که این ظلم پایدار نمی‌ ماند. نظیر نتانیاهو، شارون نخست وزیر سابق رژیم صهیونسیتی بود که مرگ ذلت بار نصیبش شد و نتانیاهو نیز از عذاب شدید خداوند در امان نخواهد ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن